A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Вчитель-логопед Світлана Кравченко

Дата: від до Скинути

Малювання манкою

Малювання манкою з дітьми. Манна крупа  має  приємні кінестетичні відчуття (за своїми властивостями  збігаються з властивостями піску), спонукає до створення нетипових спонтанних образів. За допомогою кількох простих рухів дитина має прекрасну можливість висловити свої почуття через лінії та образи. Якщо результат не подобається, завжди є можливість виправити, доповнити, зруйнувати та повторити спочатку або переробити – це знижує рівень тривоги. Робота з манкою дає відмінний результат релаксації.

16:13 28.07.2025

Малювання манкою

Підготовка руки дитини до письма передбачає розвиток п'ясті руки й дрібних м'язів пальців (за А.Богуш) : - координація рухів руки, пальців, очей, передпліччя; - розвиток окоміру (вміння визначити центр, середину, підпорядкувати рухи руки, очей, контролю свідомості); - розвиток просторових уявлень (зліва, справа, внизу, над- під лінією, між лініями); - вміння проводити протягом 0,5хв безвідривні лінії олівцем на папері, в зошиті. Система вправ з підготовки руки дитини до письма (за А.Богуш): - вправи на проведення прямих і похилих, ламаних, вертикальних і горизонтальних ліній (в зошиті в одну лінійку, пізніше у зошиті в рідку сітку (косу лінійку); - вправи на проведення округлих, напівовальних та овальних ліній; - безвідривне проведення ліній (різні види штриховки: прямими вертикальними і горизонтальними лініями; штрихування геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник, прямокутник) та предметів прямокутної, квадратної, циліндричної форми; коса штриховка геометричних фігур і предметів овальної форми; штрихування уривчастими короткими лініями; штрихування на- півовалами, спіральними лініями; штрихування лініями з петлями трикутника, овала, кола; штрихування зображення крапками; змішане штрихування. Крім вправ педагоги або батьки можуть використовувати зорові і слухові диктанти у роботі з дітьми. Зважаючи на складність такого виду діяльності з підготовки дитини до письма для 5-6-річних дітей, варто проводити протягом заняття фізкультпаузу - включати вправи для пальців рук, на правильне дихання, поставу, гімнастику для очей тощо. Корисно рухи виконувати під музичний супровід. Тривалість фізкультпаузи - 60-80сек. До фізкультпаузи доречно включити також 3-4 вправи на потягування, мета яких - впливати на скелет, грудну клітку, плечі, передпліччя, тулуб, кисті рук. А.Богуш рекомендує в дитячому садку дітям писати кольоровими олівцями і простим м'яким олівцем з коротким вістрям. Олівець рекомендується брати так, як ручку в школі, трьома пальцями: великим, вказівним і середнім, не затискаючи між пальцями. Кінець олівця спрямовується у праве плече. Тримати його потрібно на відстані 2,5-3см від загостреного кінця. Вказівний палець не слід згинати. Щоб рука дитини «слухалась» під час письма, її слід підготувати до цієї діяльності. Слід пропонувати дітям різноманітні ігри-вправи «з пальчиками»: «Пальчики танцюють на столі»; «Пальчики грають на піаніно (скрипці, барабані)»; «Пальчики крокують по столі»; «Проведемо лінію пальчиком»; «Напиши букву в повітрі» та інші. Гігієнічні вимоги до занять з підготовки руки дитини до письма: 1. Стіл і стілець повинні відповідати зростові дитини. 2. Ноги повинні всією ступнею стояти на підлозі під кутом 450, рівно. 3. Сидіти за столом прямо, не лягати на стіл і не обпиратися на спинку стільчика. 4. Відстань від грудей дитини до краю стола має дорівнювати ширині долоні дитини, тобто 3-4см. 5. Відстань від очей до зошита - 30см. 6. Джерело світла повинно бути зліва. 7. Зошит треба класти так, щоб початок рядка, на якому буде писати дитина, був на середині грудей (під кутом 45-500), поступово зошит лівою рукою пересувається вліво вгору).  

16:13 28.07.2025

Малювання манкою

Сюжетно – рольова гра посідає особливе місце в житті дитини з особливими потребами , оскільки придумується ними самими і є невід'ємним атрибутом дитинства. Через гру дитина відтворює різні події, за якими вона спостерігає, про які їй читають або розповідають дорослі.

16:13 28.07.2025

Поради батькам

Мовлення у дитини формується поступово, разом із її зростанням і розвитком.

00:48 16.06.2025

Пісочниця

Пісочниця - це не просто купа піску, це простір для всебічного розвитку дитини.

00:48 16.06.2025

Мовленнєво-творча діяльність

Мовленнєво-творча діяльність є природньою для дитини, важливим засобом самовираження, самореалізації, який виявляється у різних видах дитячої діяльності: в сюжетно-рольовій грі; в пізнавальній діяльності (міркування, пояснення, запитання); у спілкуванні з однолітками й дорослими. Ініціативна мовленнєво-творча діяльність ґрунтується на знаннях дитини, які вона здобула під час навчання.  Мовленнєво-творча діяльність включає в себе: • лексико-граматичні вправи: добір синонімів, антонимів; порівнянь до наведених слів-синонімів; складання речень про можливі дії; • підготовка до творчої розповіді — складання сюжету за допомогою запитань вихователя: як могло таке статися? Можливо, він вчинив…? Як повернути…? Які добрі вчинки він міг зробити? Чи допомогло це …? Що герой зрозумів ….? Який корисний урок він отримав?; • колективне складання сюжетів за опорними сигналами у вигляді предметних карток; • малювання дітьми ілюстрацій до окремих епізодів створеного сюжету. Відтворення казки за малюнками. Складання книжки-розкладанки; • загальний етичний висновок вихователя і дітей. 

13:15 05.05.2025

Цікава прогулянка

Що батькам потрібно робити, аби прогулянка була цікавою та пізнавальною для дитини? Як же зацікавити дитину, зробити щоденні гуляння на вулиці захопливим заняттям, а не рутинним обов’язком, що швидко набридає?

22:09 14.04.2025

Кольори

Цікаві вправи, щоб навчити малюка розрізняти кольори.

22:09 14.04.2025

Музикотерапія

Музикотерапія — це напрямок арттерапії, в основі якого лежить використання музики з лікувальною та корекційною метою. На сьогоднішній час вона є одним із напрямів психокорекції (у медицині, психології та педагогіці). Психологи та педагоги вважають музикотерапію способом лікування та корекції таких психоневрологічних розладів, як: порушення самосприйняття, неадекватна реакція на переживання, неврози, депресії, істерії, нав'язливі стани, які є характерними для дітей із заїканням.

16:04 18.02.2025

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень