A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Рекомендації

Дата: 14.05.2024 23:47
Кількість переглядів: 56

Рекомендації до організації  корекційно- розвивальної  роботи з дітьми з моторною алалією

 

  • Ранній початок роботи;
  • Створення сприятливих для розвитку мовлення умов, виключення можливих травмуючих дій довкілля;
  • Зв'язок роботи над мовленням з наочно-практичною і ігровою діяльністю дітей;
  • Дозування кількості занять;
  • Використання в роботі над мовленням - рухового, слухового, зорового, дотикового  аналізаторів;
  • Використовувати індивідуальний підхід  до дитини;
  • Забезпечення можливості спілкування дитини з дітьми, що нормально говорять, які молодше за нього за віком;
  • Системна дія на всі порушені компоненти мовлення.

 Корекційно- розвивальна  робота з дітьми з моторною алалією спрямована в першу чергу на створення механізмів мовленнєвої  діяльності. Також ведеться робота над особистістю в цілому. Подолання алалії - тривалий  процес, що включає численні напрямки і різноманітні її види: корекційні, виховні, навчальні, розвиваючіВся робота включає в себе, особливо на початковому етапі, формування мовлення, емоційно-вольової сфери,  розвиток інтелекту, моторики, довільних рухів,збагачення словника і уявлень про навколишній світ, активізація пізнавальних процесів.

          У комплексній корекції беруть участь всі педагоги групи та закладу дошкільної освіти:

1.Логопед - логопедичні заняття, логопедичний масаж з артикуляційної гімнастикою.

2. Дефектолог - індивідуальні та подгруппові заняття з корекції всіх психічних процесів.

3. Вихователь - розвиває дрібну моторику, проводить комплексну кінезіологічну програму.

4. Музичний керівник - проводить рецептивну та активну музикотерапію.

          Дуже важливий комплексний підхід до корекції дитини з моторною алалією, тобто крім педагогічного, необхідний  також і медичний вплив.

Етапи корекційної роботи:

*Формування первинних мовленнєвих  навичок в системі мовленнєвого спілкування.

*Розвиток словника і фразового мовлення.

*Формування зв`язного мовлення.

Логопедична робота з дітьми з моторною алалією спрямована  на всю систему мовлення: розширення, уточнення словника, формування фразового мовлення, корекцію звуковимови, фонематичного слуху, аналізу і синтезу.  

        При плануванні логопедичної роботи необхідно спиратися на збережені компоненти мовленнєвої системи, враховувати структуру мовного дефекту. Також необхідно пам'ятати, що у дітей з моторною алалією динаміка розвитку мовлення сповільнена. Важливо створити сприятливе мовленнєве  середовище, яке б стимулювало дитячу мовну активність.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень