Рекомендації
Рекомендації до організації корекційно- розвивальної роботи з дітьми з моторною алалією
- Ранній початок роботи;
- Створення сприятливих для розвитку мовлення умов, виключення можливих травмуючих дій довкілля;
- Зв'язок роботи над мовленням з наочно-практичною і ігровою діяльністю дітей;
- Дозування кількості занять;
- Використання в роботі над мовленням - рухового, слухового, зорового, дотикового аналізаторів;
- Використовувати індивідуальний підхід до дитини;
- Забезпечення можливості спілкування дитини з дітьми, що нормально говорять, які молодше за нього за віком;
- Системна дія на всі порушені компоненти мовлення.
Корекційно- розвивальна робота з дітьми з моторною алалією спрямована в першу чергу на створення механізмів мовленнєвої діяльності. Також ведеться робота над особистістю в цілому. Подолання алалії - тривалий процес, що включає численні напрямки і різноманітні її види: корекційні, виховні, навчальні, розвиваючі. Вся робота включає в себе, особливо на початковому етапі, формування мовлення, емоційно-вольової сфери, розвиток інтелекту, моторики, довільних рухів,збагачення словника і уявлень про навколишній світ, активізація пізнавальних процесів.
У комплексній корекції беруть участь всі педагоги групи та закладу дошкільної освіти:
1.Логопед - логопедичні заняття, логопедичний масаж з артикуляційної гімнастикою.
2. Дефектолог - індивідуальні та подгруппові заняття з корекції всіх психічних процесів.
3. Вихователь - розвиває дрібну моторику, проводить комплексну кінезіологічну програму.
4. Музичний керівник - проводить рецептивну та активну музикотерапію.
Дуже важливий комплексний підхід до корекції дитини з моторною алалією, тобто крім педагогічного, необхідний також і медичний вплив.
Етапи корекційної роботи:
*Формування первинних мовленнєвих навичок в системі мовленнєвого спілкування.
*Розвиток словника і фразового мовлення.
*Формування зв`язного мовлення.
Логопедична робота з дітьми з моторною алалією спрямована на всю систему мовлення: розширення, уточнення словника, формування фразового мовлення, корекцію звуковимови, фонематичного слуху, аналізу і синтезу.
При плануванні логопедичної роботи необхідно спиратися на збережені компоненти мовленнєвої системи, враховувати структуру мовного дефекту. Також необхідно пам'ятати, що у дітей з моторною алалією динаміка розвитку мовлення сповільнена. Важливо створити сприятливе мовленнєве середовище, яке б стимулювало дитячу мовну активність.