Малювання пальчиками
Як тільки дитина досягає перших усвідомлених місяців – ми пропонуємо їй олівці, фломастери, пензлики, крейду, а часом просто – фарбу і спостерігаємо за тим, як чадо створює свої перші “шедеври” пальчиками на папері. Окрім 5-ти хвилин спокою для батьків, для розвитку дитини живопис важливий не лише результатом, але безпосередньо і самим творчим процесом.
І ось чому:
-
Художні заняття розвивають дрібну моторику, а це – стимуляція ділянок мозку, відповідальних за мислення, мову, зорову і рухову пам’ять, координацію. Під час малювання задіяні обидві півкулі головного мозку, активно виникають міжпівкульні зв’язки.
-
У дитини розвивається просторовий інтелект та уява.
-
Через малюнок дитина самовиражається, виливає на папір свій стан та настрій.
-
Малювання – процес, який передбачає експерименти, креативність, індивідуальне бачення предметів. Саме в процесі роботи над малюнком дитина вчиться сприймати свої помилки як шанс створити щось нове та унікальне.
-
Крім того, дитина вчиться вести діалог, пояснює, що вона намалювала, чому, що означають ті чи інші елементи і т. д.
-
В процесі роботи дитина отримує реальний результат – малюнок. Це вчить її цілепокладанню та формує орієнтацію на результат.
Завдання дорослих – всіляко заохочувати в дитині прагнення взяти в руки папір та олівець, фарби. І чим раніше це відбудеться, тим краще. Підтримуйте інтерес дитини до малювання, всі малюнки малюка оцінюйте позитивно, показуйте свій інтерес та захоплення його творчістю. Частіше хваліть малюка, уникайте критики та зауважень. А головне – не потрібно змушувати дитину малювати, потрібно створювати в ньому інтерес своїми емоціями та прикладом!