A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Прийменники в мовленні дитини

Дата: 30.05.2023 22:59
Кількість переглядів: 57

У дітей з системними порушеннями мовлення спостерігаються труднощі у вживанні прийменників. Неправильне використання прийменників у мовленні, їх опускання зустрічається частіше, ніж всі інші види аграматизмів. Причинами можуть бути: -труднощі орієнтації у просторі; -семантична багатоплановість і неоднорідні суть прийменників, яка не завжди зрозуміла дітям; -обмеженість словника; -збідніле мовлення дорослих як взірців для наслідування. У дошкільному віці діти мають засвоїти прийменники на, в, у, з, під, над, по, біля, за, перед, через, коло, між, понад, з-під. На початковому етапі роботи щодо вживання прийменників спочатку відпрацьовується розуміння просторового значення прийменників. У роботі над смисловим значенням прийменників у дітей слід розвивати і уточнювати просторові уявлення, переміщати різні предмети в просторі, визначати розташування предмета або його зображення, визначати розташування предмета відносно іншого, впізнавати і вживати прийменники в усному мовленні без зорової опори, використовувати графічні схеми і графічні зображення прийменників. Найефективнішим засобом засвоєння та правильного вживання прийменників є гра, цінність якої полягає в тому, що малюк без натиску дорослих засвоює різноманітні знання, набуває вмінь, готується до життя. Ігри здійснюють суттєвий вплив на розвиток значення і функцій слова, активізують мовленнєву діяльність дитини, є могутнім фактором розвитку мовленнєвого мислення дитини із загальним недорозвиненням мовлення. Рекомендую спочатку відпрацювати розташування предметів відносно свого тіла. Корисними будуть такі ігрові вправи: - "Де хочу, там і сиджу" - дорослий пропонує дитині погратися і посидіти на різних поверхнях. Обов'язково треба озвучувати розташування (я на підлозі, я на килимку, я на канапі, я на стільці тощо). - "Хованки"- дорослий пропонує дитині заховатися під будь-яким предметом, а потім слід уточнити, де була дитина ( під ліжком, під столом, під стільцем тощо). - "Що у мами в сумці?"- дорослий пропонує дитині занурити свою ручку у мамину сумочку і знайти там предмет. Потім слід уточнити, де був цей предмет (у сумочці). Варіантів цієї гри багато: можна занурювати руку у пакет, у кишеню, у валізу тощо. Дітлахам дуже подобаються такі ігри. Наприкінці хочу зауважити, що для дітей молодшого дошкільного віку краще пояснювати смислове значення прийменників у практичній діяльності. Коли дитина безпосередньо маніпулює з цим предметом, виконує будь-які діє, тоді вона краще усвідомлює значення прийменників. Рекомендую оформити фотоальбом з фотографіями дитини, на основі цих спогадів можна закріпити знання прийменників. Світлини можуть бути різними: дитина сидить на канапі, лежить під ліжком, відпочиває на килимку, засмагає на піску тощо... Навчання дітей правильно вживати як прості, так і складні прийменники займає важливе місце у формуванні мовленнєвої компетенції дошкільника, його подальшому навчанні у школі .Використання ігрових прийомів дає змогу урізноманітнити роботу з розвитку мовлення та закріпити правильність вживання прийменників. Успіхів вам! Грайте, і у вас все вийде!Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень