A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Корсить розмальовок для розвитку дитини

Дата: 01.05.2023 22:55
Кількість переглядів: 37

Розфарбовування картинок – процес творчий і дуже захоплюючий, він є яскравим прикладом того, як можна розважити свого малюка з користю. Не варто недооцінювати важливість цього процесу, він далеко не обмежується лише розвитком дрібної моторики дитячих ручок, але здатний на багато більше.

 

А в чому ж користь розмальовки?

 

1. Малюк, розмальовуючи якийсь об'єкт, знайомий або незнайомий для нього, поповнює свої знання про форму, колір цього об'єкта, розвиває спостережливість. Спочатку на малюнку і сонце може виявитися зеленим, і крокодил помаранчевим. Все нормально: дитина пізнає світ, переносить його на аркуш паперу, намагаючись відтворити кольори цього світу. Це не просто. Можна поговорити про призначення або властивості і якості того, що дитина розмальовує. Тим самим ми розширюємо кругозір дитини. А для початку вибирайте знайомі для малюка предмети: м'яч, повітряні кульки, яблуко.
 

2. При розмальовуванні розвивається дрібна моторика і кисть руки, що, як відомо, безпосередньо пов'язане з розвитком мислення малюка, а також з успішністю освоєння навичок письма. Спочатку розмальовки не повинні містити дуже багато дрібних деталей, які необхідно розфарбувати.


3. Крім моторики розвивається і вольова сфера малюка: адже йому потрібно дуже постаратися, щоб не вийти за межі малюнка, потрібно навчитися контролювати натиск олівця, щоб не порвати папір. Розмальовування розвиває посидючість і увагу дитини.

 

4. Розмальовки – шлях в світ образотворчого мистецтва, у світ творчості, це розвиток художнього смаку малюка. Можна запропонувати дитині підмалювати, домалювати, придумати сюжет малюнка, спираючись на зміст розмальованого. Змішування фарб, отримання нових кольорів і відтінків теж є процесом досить творчим, пізнавальним, цікавим і навіть «чарівним» для малюка. Дитині сподобається, якщо ви влаштуєте невеликий вернісаж її робіт, покажете її розмальовки рідним і друзям. Це допоможе їй бути більш впевненою в своїй діяльності.
 

5. Розмальовування передбачає вдосконалення і в складності малюнка, і у виборі інструментів. Спочатку це взагалі може бути розфарбовування пальчиками за допомогою води (є такі розмальовки), потім олівці, фарби. Коли малюк почне працювати з фарбами, подбайте про те, щоб поруч не було того, що може бути зіпсоване фарбою.
 

6. Навчайте дитину робити вибір. Для цього бажано, щоб розмальовки були на окремих аркушах, з яких дитина і буде вибирати те, що їй подобається. Коли вибір зроблений, інші розмальовки приберіть від дитини. Привчайте доводити почате до кінця. Якщо помічаєте, що дитина не справляється з розмальовуванням, то наступного разу запропонуйте їй більш прості картинки, які вона зможе розфарбувати повністю.
 

7. Займатися можна в парі: мама або старша дитина малює фігуру, а малюк її розфарбовує. Таким чином, ми розвиваємо і навички взаємодії малюка з іншими. Зверніть увагу на кольори, які вибирає дитина – це може стати таким собі діагностичним моментом при розфарбовуванні.

 

Як підібрати розмальовку для дитини?
Вибираючи розмальовки, потрібно насамперед орієнтуватися на вік вашого чада і його переваги. Розмальовки для маленьких вибирайте з простими малюнки з великими елементами. Причому контури повинні бути товстими, а папір – щільним, щоб дитина не порвала
листки.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/69c5855eaed1c74db6a2d731e8bd2239.jpg

Діти трьох років вже краще справляються з координацією рухів руки, тому можуть розфарбовувати охайніше. Але вони непосидючі, а тому краще купити альбом з картинками для фарб, а не олівців.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/86440fa6e3dba949862352ee1454c23a.jpghttps://rada.info/upload/users_files/42270786/96f036375d291c6de8bf768e22146e54.gif

 Дошкільнятам варто купити альбоми з більш складними зображеннями і тонкими контурами. А ще надайте дітям вибір художнього засобу. Запропонуйте їм фарби, фломастери і олівці.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/50090db974460174beeeaf69430a37c1.jpghttps://rada.info/upload/users_files/42270786/c123f8790738218b00fc4fb65671ef12.jpg

Школярам вибирають розмальовки з додатковим місцем для малювання, щоб вони могли самостійно домалювати деякі елементи до наявного контуру. Ще є навчальні або розумні розмальовки, в яких дитина не тільки зафарбовує картинки, а й вчиться чогось додатково.

Наприклад, знаходить і розфарбовує букви, цифри, вирішує логічні завдання, математичні приклади, з'єднує точки, відповідно до цифр. Такі розмальовки готують дитину до школи, розвивають мислення, тренують пам'ять.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/559befc4f9714de83ae96c54b64fb1da.gifhttps://rada.info/upload/users_files/42270786/99f66bbb2c50abe98ada2accbf276363.gif

Розмальовки бувають з наклейками, де дитині пропонується не тільки розфарбувати картинки, а й клеїти в певному місці наклейки, що входять в комплект. Додаткове завдання дітьми сприймають з ентузіазмом, до того ж вони несуть розвиваючу функцію.

Розфарбовування картинок – процес творчий і дуже захоплюючий, він є яскравим прикладом того, як можна розважити свого малюка з користю. Не варто недооцінювати важливість цього процесу, він далеко не обмежується лише розвитком дрібної моторики дитячих ручок, але здатний на багато більше.

 

А в чому ж користь розмальовки?

 

1. Малюк, розмальовуючи якийсь об'єкт, знайомий або незнайомий для нього, поповнює свої знання про форму, колір цього об'єкта, розвиває спостережливість. Спочатку на малюнку і сонце може виявитися зеленим, і крокодил помаранчевим. Все нормально: дитина пізнає світ, переносить його на аркуш паперу, намагаючись відтворити кольори цього світу. Це не просто. Можна поговорити про призначення або властивості і якості того, що дитина розмальовує. Тим самим ми розширюємо кругозір дитини. А для початку вибирайте знайомі для малюка предмети: м'яч, повітряні кульки, яблуко.
 

2. При розмальовуванні розвивається дрібна моторика і кисть руки, що, як відомо, безпосередньо пов'язане з розвитком мислення малюка, а також з успішністю освоєння навичок письма. Спочатку розмальовки не повинні містити дуже багато дрібних деталей, які необхідно розфарбувати.


3. Крім моторики розвивається і вольова сфера малюка: адже йому потрібно дуже постаратися, щоб не вийти за межі малюнка, потрібно навчитися контролювати натиск олівця, щоб не порвати папір. Розмальовування розвиває посидючість і увагу дитини.

 

4. Розмальовки – шлях в світ образотворчого мистецтва, у світ творчості, це розвиток художнього смаку малюка. Можна запропонувати дитині підмалювати, домалювати, придумати сюжет малюнка, спираючись на зміст розмальованого. Змішування фарб, отримання нових кольорів і відтінків теж є процесом досить творчим, пізнавальним, цікавим і навіть «чарівним» для малюка. Дитині сподобається, якщо ви влаштуєте невеликий вернісаж її робіт, покажете її розмальовки рідним і друзям. Це допоможе їй бути більш впевненою в своїй діяльності.
 

5. Розмальовування передбачає вдосконалення і в складності малюнка, і у виборі інструментів. Спочатку це взагалі може бути розфарбовування пальчиками за допомогою води (є такі розмальовки), потім олівці, фарби. Коли малюк почне працювати з фарбами, подбайте про те, щоб поруч не було того, що може бути зіпсоване фарбою.
 

6. Навчайте дитину робити вибір. Для цього бажано, щоб розмальовки були на окремих аркушах, з яких дитина і буде вибирати те, що їй подобається. Коли вибір зроблений, інші розмальовки приберіть від дитини. Привчайте доводити почате до кінця. Якщо помічаєте, що дитина не справляється з розмальовуванням, то наступного разу запропонуйте їй більш прості картинки, які вона зможе розфарбувати повністю.
 

7. Займатися можна в парі: мама або старша дитина малює фігуру, а малюк її розфарбовує. Таким чином, ми розвиваємо і навички взаємодії малюка з іншими. Зверніть увагу на кольори, які вибирає дитина – це може стати таким собі діагностичним моментом при розфарбовуванні.

 

Як підібрати розмальовку для дитини?
Вибираючи розмальовки, потрібно насамперед орієнтуватися на вік вашого чада і його переваги. Розмальовки для маленьких вибирайте з простими малюнки з великими елементами. Причому контури повинні бути товстими, а папір – щільним, щоб дитина не порвала
листки.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/69c5855eaed1c74db6a2d731e8bd2239.jpg

Діти трьох років вже краще справляються з координацією рухів руки, тому можуть розфарбовувати охайніше. Але вони непосидючі, а тому краще купити альбом з картинками для фарб, а не олівців.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/86440fa6e3dba949862352ee1454c23a.jpghttps://rada.info/upload/users_files/42270786/96f036375d291c6de8bf768e22146e54.gif

 Дошкільнятам варто купити альбоми з більш складними зображеннями і тонкими контурами. А ще надайте дітям вибір художнього засобу. Запропонуйте їм фарби, фломастери і олівці.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/50090db974460174beeeaf69430a37c1.jpghttps://rada.info/upload/users_files/42270786/c123f8790738218b00fc4fb65671ef12.jpg

Школярам вибирають розмальовки з додатковим місцем для малювання, щоб вони могли самостійно домалювати деякі елементи до наявного контуру. Ще є навчальні або розумні розмальовки, в яких дитина не тільки зафарбовує картинки, а й вчиться чогось додатково.

Наприклад, знаходить і розфарбовує букви, цифри, вирішує логічні завдання, математичні приклади, з'єднує точки, відповідно до цифр. Такі розмальовки готують дитину до школи, розвивають мислення, тренують пам'ять.

https://rada.info/upload/users_files/42270786/559befc4f9714de83ae96c54b64fb1da.gifhttps://rada.info/upload/users_files/42270786/99f66bbb2c50abe98ada2accbf276363.gif

Розмальовки бувають з наклейками, де дитині пропонується не тільки розфарбувати картинки, а й клеїти в певному місці наклейки, що входять в комплект. Додаткове завдання дітьми сприймають з ентузіазмом, до того ж вони несуть розвиваючу функцію.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень