Оригамі, його роль в розвитку мовлення
Оригамі, його роль в розвитку мовлення.
Правильна, добре розвинена мова є одним з основних показників готовності дитини до успішного навчання в школі.
Спочатку розвиваються тонкі рухи пальців рук, потім з'являється артикуляція складів. Розвиток і поліпшення мови стоїть у прямій залежності від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і мовленнєвий розвиток.
Тренування ручної спритності сприяє також розвитку таких необхідних умінь і якостей, як підготовка руки до письма (в дошкільному віці важлива саме підготовка до письма, а не навчання, оскільки раннє навчання часто призводить до формування неправильної техніки письма).
Переваги орігамі як засобу інтелектуального та естетичного виховання дітей дошкільного віку. До них можна віднести:
*доступність паперу як матеріалу, простота його опрацювання приваблюють дітей. Вони оволодівають різними прийомами і способами дій з папером, такими, як згинання, багаторазове складання, надрізання, склеювання.
*Орігамі розвиває в дітей здатність працювати руками під контролем свідомості, у них удосконалюється дрібна моторика рук, точні рухи пальців, відбувається розвиток окоміру.
*Орігамі сприяє концентрації уваги, так як змушує зосередитися на процесі виготовлення, щоб отримати бажаний результат.
*Орігамі має величезне значення у розвитку конструктивного мислення дітей, їх творчої уяви, художнього смаку.
*Орігамі стимулює і розвиток пам'яті, так як дитина, щоб зробити саморобку, повинен запам'ятати послідовність її виготовлення, прийоми і способи складання.
*Орігамі активізує розумові процеси. У процесі конструювання у дитини виникає необхідність співвіднесення наочних символів (показ прийомів складання) зі словесними (пояснення прийомів складання) і переклад їх значення в практичну діяльність (самостійне виконання дій).
*Орігамі вдосконалює трудові вміння дитини, формує культуру праці.
*Орігамі сприяє створення ігрових ситуацій. Склавши з паперу маски тварин, діти включаються в гру-драматизацию по знайомій казці, стають казковими героями, здійснюють подорож у світ квітів і т. д.
У процесі складання фігур оригамі діти познайомляться з основними геометричними поняттями (кут, сторона, квадрат, трикутник тощо), одночасно відбувається збагачення словника спеціальними термінами. Діти зможуть легко орієнтуватися в просторі і на аркуші паперу, ділити ціле на частини, що необхідно дітям дошкільного віку. Крім цього діти дізнаються багато нового, що відноситься до геометрії та математики.
Заняття орігамі в умовах дошкільного навчального закладу розширюють коло інтересів і спілкування дітей. Такі заняття не тільки зближують дітей, а й виховують у них комунікативні якості, дозволяють дітям задовольняти пізнавальні інтереси.
Систематичні заняття з дітьми орігамі впливають на всебічний розвиток дитини і сприяють успішній підготовці до шкільного навчання.