A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Цікава прогулянка

Дата: 14.04.2025 22:09
Кількість переглядів: 3

Що батькам потрібно робити, аби прогулянка була цікавою та пізнавальною для дитини? Як же зацікавити дитину, зробити щоденні гуляння на вулиці захопливим заняттям, а не рутинним обов’язком, що швидко набридає?

1. Обговорюйте з дітьми побачене на вулиці

Під час прогулянок розмовляйте з дитиною про те, що вас оточує, обговорюйте з нею сезонні зміни в природі, спостерігаючи за рослинами, тваринами.

  • «Дивись, он там іде будівництво. Ось підйомний кран! А бачиш будівельників на даху?»;

  • «Он ворона знайшла горішок і понесла до гнізда, а он горобці купаються у калюжі».

Коли ви перераховуєте об’єкти, які зустрічаються вам на шляху, дитина їх запам’ятовує й розвиває свій словниковий запас.

2. Звертайте увагу на відчуття

Під час прогулянок допоможіть дитині помічати деталі й відчуття, коментуйте те, що ви бачите, чуєте, відчуваєте: «Я чую, як співають птахи», «Ой, який приємний аромат!», «Відчуваю на собі подих вітру» тощо.

Не забороняйте малюкам брати в руки камінчики, палички, листочки, мох, шматочки кори. Дозвольте торкатися мокрого піску, калюжі… Заохочуйте дитину ділитися своїми враженнями, не поспішайте і не квапте її. Можете запропонувати поводити пальчиками і долонькою по стовбурах дерев. У кожного з них різна кора, а, отже, й тактильні відчуття будуть різними.

3. Уникайте гіперопіки

Тож завдання дорослих — знайти «золоту середину»: давати дитині змогу почуватися в безпеці й водночас уникати гіперопіки — допомагати, підтримувати, включатися в потрібний момент.

4. Задавайте дитині запитання

Гуляючи, запитуйте в дитини її думку, враження від побаченого, стимулюйте пізнавальний інтерес:

  • «Як ти думаєш….»;

  • «Ми бачили дві квітки, потім ще три. Скільки всього?»

Ставлячи запитання, вчіть малюка прогнозувати. Це сприятиме мовленнєвому й інтелектуальному розвитку дитини та покращить навички вирішення завдань.

5. Відповідайте на запитання малюків

Допитливі діти зазвичай ставлять дорослим багато запитань:

  • Чому сонце світить?

  • Чому трава зелена, а не червона?

  • Куди летять птахи?

  • Звідки з’являються хмари?

  • Хто побудував будинок навпроти?

Звісно, не на всі ці запитання можна легко і швидко знайти відповідь. Але не мовчіть, починайте розповідати те, що знаєте.

7. Вчити дитину орієнтуватися в місті

Під час прогулянок навчіть дитину орієнтуватися в міському просторі. Зайдіть на пошту, в кав’ярню, у бібліотеку або книжковий магазин.

  • Поясніть, що на зелене світло світлофора можна переходити вулицю, а на червоне — ні. Розкажіть, що вивіска «Перукарня» означає місце, де можна постригтися. Гуляючи біля фонтанів, поясніть, що влітку вони працюють, а взимку — ні.

8. Розважайтеся. Не забувайте, що ви гуляєте з дитиною, а їй властиво бавитися. Спробуйте поглянути на світ її очима, пориньте хоч на деякий час у безтурботне дитинство. Вигадуйте цікаві ігри разом, жартуйте, співайте пісні. Дозволяйте дитині ходити по невисокому бордюру, зберігаючи рівновагу, бігати по калюжах, пустувати.

9. Тренуйте пам’ять малюка

Якщо ви гуляєте однаковим маршрутом, дитина запам’ятовує деталі й наступного разу очікує побачити те ж саме. Стимулюйте її помічати зміни, навіть дрібні. Запитайте: «Ти помітив, що тут щось змінилось?».

10. Спільно грайте з дитиною

Дітям (особливо школярам та дошкільникам, які ходять до дитячого садка), зазвичай дуже бракує уваги заклопотаних батьків. Тож приділіть їм достатньо часу на прогулянці. Грайте з дитиною, спілкуйтеся з нею та навчайте бути щасливою.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень