A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Творчі здібності дитини

Дата: 30.05.2023 22:05
Кількість переглядів: 38

Що ж таке «творчі здібності» або «креативність»?

Це здатність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях; це спрямованість на відкриття нового і здатність глибокого усвідомлення досвіду.

Передумови розвитку творчої особистості виникають у дитини дуже рано, але навіть ті елементи якостей творчої особистості, які можуть бути сформовані в дошкільному дитинстві зустрічаються у дітей не так часто.

Розвиток творчої особистості не відбувається самостійно, а потребує особливої уваги.

Краща підготовка до майбутнього:

– формування у малюка внутрішнього комфорту,

– безстрашність перед новими кроками,

– відчуття повноти життя.

Звичайно, треба вчити і виховувати дітей, але так, щоб вони могли:

– зберегти відчуття власної волі,

– власного вибору і творчості.

Найчастіше ми намагаємося уявити світ радісним і постійним: ось він сам, ось і люблячі його батьки і т.д. Але світ складається з суперечностей, протилежностей:

– поруч з радістю – горе

– поруч з життям – смерть і т.д.

Дитина, яка звикла бачити тільки одне хороше або погане губиться в новій несподіваній ситуації, не може знайти вихід.

Мислення, що дозволяє сприймати світ у його суперечностях і знаходити вихід з них – вияв творчої уяви. Це основа для розвитку особистості, як відношення до нашого мінливого життя.

Першим кроком до успішного розвитку творчих здібностей є ранній фізичний розвиток малюка.

Другою важливою умовою розвитку творчих здібностей дитини є створення обстановки, що випереджає розвиток дітей.

Необхідно, наскільки це можливо заздалегідь оточити таким середовищем і такою системою відносин, які стимулювали б його найрізноманітнішу творчу діяльність і поволі розвивали б в ньому саме те, що у відповідний момент здатне найбільш ефективно розвиватися.

Третє, надзвичайно важливе, умова ефективного розвитку творчих здібностей випливає з самого характеру творчого процесу, який вимагає максимальної напруги сил.

Здібності розвиваються тим успішніше, чим частіше у своїй діяльності людина добирається «до стелі» своїх можливостей і поступово піднімає цю стелю все вище і вище.

Процес пізнання світу в цей час йде дуже інтенсивно, але скористатися досвідом дорослих малюк не може, так як пояснити такому маленькому ще нічого не можна.

Наприклад:

У дитини закотився далеко під диван м’яч. Батьки не повинні поспішати дістати йому цю іграшку з-під дивана, якщо дитина може вирішити це завдання сама.

Четверте умова успішного розвитку творчих здібностей полягає в:

– наданні дитині великої свободи,

– у виборі діяльності,

– у чергуванні справ,

– в тривалості занять одною якою-небудь справою,

– у виборі способів і т.д.

Тоді бажання дитини, її інтерес, емоційний підйом послужать надійною гарантією того, що вже більше напруження розуму не призведе до перевтоми, і піде дитині на користь.

Але надання дитині такої свободи не виключає, а, навпаки, передбачає:

– ненав’язливу,

– розумну,

– доброзичливу допомогу дорослих

Це і є п’ята умова успішного розвитку творчих здібностей.

Найголовніше тут – не перетворювати свободу у вседозволеність, а допомогу в підказку. На жаль, підказка – поширений серед батьків спосіб «допомоги» дітям, але вона тільки шкодить справі.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень