Графічні диктанти
ГРАФІЧНІ ДИКТАНТИ – ЦЕ ЦІКАВІ МАЛЮНКИ В ЗОШИТІ ЗА СХЕМОЮ. ДИТИНА ІЗ ЗАХОПЛЕННЯМ СТВОРЮЄ ОБРАЗ, ЯКИЙ ПОВИНЕН ВИЙТИ В РЕЗУЛЬТАТІ. А БАТЬКИ, КОРИСТУЮЧИСЬ НИМИ, ЗМОЖУТЬ ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ І ЗАПОБІГТИ БАГАТО ТРУДНОЩІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ВИНИКНУТИ.
ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ – СТВОРЕННЯ СХЕМАТИЧНОГО МАЛЮНКА НА АРКУШАХ У КЛІТИНКУ. ЗОБРАЖЕННЯ МОЖЕ СТВОРЮВАТИСЬ ПІД ДИКТОВКУ ВЧИТЕЛЯ, ЗА ЗАВДАННЯМ, В ЯКОМУ ВКАЗАНІ СТРІЛОЧКИ (ДЛЯ НАПРЯМУ) І ЦИФРИ (ВИЗНАЧЕННЯ ВІДСТАНІ) АБО, ДОМАЛЬОВУЮЧИ ШАБЛОННИЙ КОНТУР.
Однак, це не просто малювання клітинками, а й відмінний спосіб для розвитку уяви і уважності у дітей віком від 5 до 10 років. До того ж, це захопливе і дійсно корисне заняття.
Графічні диктанти розвивають:
· вміння рахувати;
· розуміння симетрії;
· орієнтування у напрямках руху (вгору, вниз, вліво, вправо, за діагоналлю);
· довільну уяву;
· дрібну моторику і координацію рухів;
· уважність, пам`ять і посидючість.
Правила малювання за клітинками
На перших етапах вчителю необхідно ставити на папері точку старту на розі клітин. Вона повинна бути в такому місці, щоб дитина, повторюючи візерунок, змогла його помістити на аркуші.
Згодом точку відліку учні можуть ставити самостійно, за інструкцією вчителя про те, скільки клітин потрібно відступити зверху і з лівого краю аркуша.
Також слід наголосити такі умови:
1. Один крок – 1 клітина;
2. Стрілочка – вказання напрямку руху;
3. Кінець попереднього є початком для наступного кроку.
Якщо дитина виконала всі умови завдання вірно, то в результаті вийде цікавий візерунок чи силует, який згодом можна розмалювати кольоровими олівцями.