A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З ПРОСТИМИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИМИ ЗВ’ЯЗКАМИ

Дата: 13.06.2025 18:19
Кількість переглядів: 15

Фото без описуФото без описуФото без опису

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ З ПРОСТИМИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВИМИ ЗВ’ЯЗКАМИ

У дітей з особливими освітніми потребами (ООП) дуже важливо формувати розуміння простих причинно-наслідкових зв’язків. Це базова навичка, яка впливає на логіку мислення, побутову самостійність, мовлення, емоційне реагування та загальний розвиток.

 🔶 Що таке причинно-наслідковий зв’язок?

Це вміння зрозуміти: **«що буде, якщо…»**, наприклад:

– Якщо натиснути кнопку — загориться світло.

– Якщо не вдягти шапку — можна захворіти.

– Якщо впустити склянку — вона розіб’ється.

Для дитини це означає **передбачати результат своїх дій** і **краще орієнтуватися в навколишньому світі**.

🔶 Чому це важливо для дітей з ООП?

Діти з ООП часто:

* мають труднощі з узагальненням;

* не розуміють наслідків своїх дій;

* реагують імпульсивно або повторюють дії без розуміння їхнього змісту.

**Ігри з логічною послідовністю подій допомагають сформувати ці важливі зв’язки.**

 🔶 Як батьки можуть допомогти?

Грайте у прості, повсякденні ігри:

* **“Що буде, якщо…”** – обговорюйте повсякденні ситуації (вдома, на вулиці).

* **“Збери послідовність”** – використовуйте картинки або фото з побуту дитини (наприклад: вмитися → витертися → одягтися).

* **“Допоможи герою”** – ставте дитину у роль "помічника", наприклад: що робити, якщо у ведмедика відірвалась лапка?

Говоріть вголос свої дії:

"Я розлив воду – треба витерти. Якщо не витерти – буде слизько, можна впасти."

Так дитина навчається через моделювання.

  Повторення — ключ до навчання

Регулярні ігри та повторення ситуацій закріплюють логіку в голові дитини. Це не завжди швидко, але поступово стає звичкою.

🔶 Що використовувати вдома?

* Картки з картинками (причина → наслідок);

* Простий набір іграшок із діями (наприклад, посудка, ігрові прилади);

* Фото з життя дитини (наприклад, серія: "впала – плаче – мама допомагає");

* Книги з простим сюжетом;

* Відео або мультфільми, які можна обговорювати: "Чому він це зробив? Що сталося потім?"

 🔶 Порада:

🌱 **Терпіння і підтримка — найкращі методи.**

Не сваріть дитину за помилки. Краще повторіть ситуацію у грі. Кожен крок — це крок до розуміння світу.

 

Матеріал з інтернета


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень