«Побутові прилади»
Сформувати у дітей з особливими освітніми потребами уявлення про побутову техніку, її призначення та правила користування; розвивати навички орієнтації в домашньому середовищі (визначення місця розташування техніки в домі); сприяти розвитку мовлення, уваги, мислення та практичних побутових навичок. Використання відеододатків сприяє кращому розумінню дітьми з ООП функцій побутових приладів та формуванню навичок безпечного користування ними:
https://www.youtube.com/watch?v=GzkEWKE-iUk
«Що до чого?» https://www.youtube.com/watch?v=9xkIQWFC3jM, https://www.youtube.com/watch?v=3pTt9B-cf-c
«Один-багато» https://www.youtube.com/watch?v=lHAYQd0Fjs8
«Що зайве?» https://www.youtube.com/watch?v=mJARSdyCAKk
«Руханка» https://www.youtube.com/watch?v=5eMIp0yXsaw , https://www.youtube.com/watch?v=WyEyK1sTQAY
Варіанти простих вправ та ігор для засвоєння теми в домашніх умовах:
1. Гра «Що це і для чого?»
Мета: Розвиток мовлення та логічного мислення.
Опис: Показати зображення побутових приладів (праска, пилосос, мікрохвильовка тощо). Дитина має назвати предмет, описати, для чого він потрібен, і, за можливості, як ним користуватися.
2. Вправа «Знайди в домі»
Мета: Орієнтація в домашньому середовищі.
Опис: Розкласти або показати зображення кімнат (кухня, ванна, вітальня, спальня) і побутову техніку. Дитина має правильно розмістити техніку відповідно до кімнати (наприклад, пральна машина – у ванній, телевізор – у вітальні).
3. Рольова гра «Допомагаю вдома»
Мета: Формування побутових навичок.
Опис: Імітуйте побутові ситуації: прасування одягу, миття посуду, прибирання. Використовуйте іграшкову або справжню (але безпечну) техніку. Дитина виконує дії з вашою підтримкою, вчиться послідовності дій.
4. Вправа «Домалюй, чого бракує»
Мета: Розвиток уваги та образного мислення.
Опис: Дитині дають зображення кімнати без певного побутового приладу. Потрібно сказати, чого не вистачає, і, якщо можливо, домалювати або наклеїти з картинки.
5. Завдання «Що небезпечно?»
Мета: Ознайомлення з технікою безпеки.
Опис: Дитина дивиться на картинки з правильною/неправильною поведінкою біля техніки (наприклад, торкання до розетки мокрими руками) та вказує на небезпечні дії.
Додаткові джерела:
https://card.in.ua/uk/kartochki-pecs-skachat-2/kartochki-byitovaya-tehnika
https://www.youtube.com/watch?v=z1lTzmqdGmw
https://www.youtube.com/watch?v=k5qOjHZzWgc
https://www.youtube.com/watch?v=mkWE64XGEMs