A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Чи погано коли дитина злиться?

Дата: 29.05.2023 16:55
Кількість переглядів: 36

Злість-емоція негативного відтінку і відчувається нами також негативно, так ми звикли про неї думати. Окрім того що злість несе у собі деструктивні потяги і може руйнувати все навколо себе, або шкодити навіть власній особистості, вона може виступати ПОМІЧНИКОМ. Розглянемо, що ми знаємо про злість,якою вона є. 

Серия игр Angry Birds

Зла людина ... злитися ... зло ... - скільки негативного заряду несуть ці слова в нашій культурі ...

Ми традиційно вважаємо злість поганим почуттям. Культурні традиції і норми наказують нам стримувати злість і агресію при взаємодії з оточуючими.

«Хороші дівчатка не зляться ...»

«Злий хлопчик - це погано. Хлопчик повинен бути ввічливим джентльменом »

Раз по раз діти чують заборону на прояв злості і вчаться її ховати.

А що таке злість насправді? Що це за почуття? Як воно проявляється? Чим може нам допомогти?

У пісочниці відібрали дитячу іграшку. Вона розлютилася і спробувала її повернути, закричала і вирвала її з рук загарбника. Мама  насварила за те, що дитина така зла ...

Що тут сталося з точки зору психології? Були жорстко порушені кордони господаря іграшки - у нього, без його згоди, відібрали річ, що належить йому. Природною реакцією на грубе порушення кордонів було почуття злості, яке дало енергію для захисту своїх кордонів - «закричати і повернути своє назад», адже «я сам хотів цією іграшкою ще пограти». А тут прийшла мама і вилаяла, транслювала таким чином відразу кілька послань: «твої кордони можна порушувати», «ти - ніхто, твої бажання нецінні, цінніше бажання іншого», «у тебе немає права відстоювати себе», «ти не маєш право відчувати те, що ти відчуваєш ».

Ці дитячі ситуації повторюються з разу в раз протягом усього періоду дорослішання дитини. І поступово дитина стає нечутливою до того, що з нею відбувається - нечутливі до своїх кордонів, байдужим до своїх бажань, нечутливим до автентичного собі. Потім в дорослому житті такі діти "дівчата та хлопці" не можуть розповісти що вони відчувають, чому вони цінні. Питання: «У чому твоя цінність?» Ставить таких хлопчиків і дівчаток у глухий кут. Вони звикли міряти свою цінність оцінками інших, і без цієї зовнішньої оцінки «ти молодець» вони просто губляться ...

І виникають в їх головах такі питання "Для чого живу?", "Чого вартую","Навіщо я живу?". І де брати сили для цього самого життя? »

Ось тут приходить на допомогу злість.Саме в  момент, коли діти починають  злитися (можливо, вперше за довгий-довгий час) і народжується можливість доторкнутися до його душі і почуттів, почути настільки довго мовчало його «Я», в такі моменти потрібно обговорювати злість, її причини, звідки вона з'явилася, на захист якої цінності піднялася. Розуміємо, як  проживається злість, як  її відчувають і як йому взагалі «відчувати». Ми дивимося в саму цінність, яку захищає дитина, вчимося бачити і визнавати її, давати їй право «бути».

Отже спостерігаючи прояви злості ми бачимо маркери, які допоможуть зрозуміти світ дітей, чому саме дитина злиться та що вона захищає. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень