Роль дидактичних ігор у розвитку математичних здібностей дітей дошкільного віку.
Роль дидактичних ігор у математичному розвитку дітей дошкільного віку.
Найефективнішим прийомом формування у дітей дошкільного віку елементарних математичних уявлень, вважається використання у процесі навчання різних розвиваючих та дидактичних ігор. Дидактична гра допомагає зробити простий пізнавальний матеріал захоплюючим та цікавим, створити радісний робочий настрій. Діти захоплені грою не помічають, що вчаться, хоча час від часу стикаються із завданнями, які вимагають від них розумової діяльності. Такі ігри допомагають розібратися в деяких складних математичних поняттях, у формуванні уявлень про співвідношеннях цифр і чисел, кількості та цифр, у розвитку умінь орієнтування у просторових напрямах.
Як залучити дітей до математичних завдань та ігор?
Не кожна дитина проявляє посидючість і може тривало концентрувати увагу на чомусь одному під час спільної гри. Найчастіше діти занадто активні, тому залучити їх до навчання стає важко. Слід набратися терпіння та формувати навчальну діяльність як гру. Найбільше дітям подобаються дидактичні ігри з яскравими елементами на липучках або роздатковий паперово-друкований матеріал.
Ви можете обрати для спільної гри:
- Навчальні картки для знайомства дітей із цифрами;
- Друковані дидактичні ігри на липучках, з прищіпками або настільні ігри для тренування навичок кількісного рахунку в межіх 5, 10, 20 (в залежності від віку дитини);
- Початкові математичні розмальовки з цифрами або прикладами в межах 5;
- Розвиваючі ігри для вивчення геометричних фігур та форм (квадрат, коло, прямокутник, коло, трикутник, овал тощо);
- Завдання та вправи для розвитку просторового мислення дитини «Поворот фігури», «LEGO», «Головоломки» тощо;
- Математичні вправи на знаходження відповідностей, наприклад «число-кількість» чи «предмет-форма».
- Математичні завдання для покращення навичок рішення простих арифметичних дій в ігровій формі.
- Ігрові ігри та вправи для порівняння кількості об'єктів: більше, менше або дорівнює.