A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Принципи побудови програми допомоги дітям із СДУГ. Організація навчальної діяльності.

Дата: 12.12.2023 16:04
Кількість переглядів: 55

Поради психолога - ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ № 22 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Організація навчальної діяльності (виконання домашнього завдання).


Системність подання інформації створює системно організовану пам'ять, полегшує пошук необхідної інформації, що розвиває мислення. Така подача інформації знижує навантаження на увагу та систематизацію матеріалу при запам'ятовуванні. Тому запропонована робота має являти собою добре організовану послідовність певних видів діяльності, між якими можна робити невеликі перерви. Кожен такий вид діяльності представляється короткою інструкцією, яка відображена в малюнку або схемі. Малюнок чи схема знаходяться перед очима дитини. Інструкції повинні бути короткими або розділеними на короткі частини для того, щоб вистачало обсягу оперативної пам'яті, не відбувалося випадання, замін, перестановки частин інформації.
Послідовність виконання завдання.
Вчителі дуже часто рекомендують виконувати спочатку найскладніші завдання, а потім щось простіше і легше. У цьому, звичайно, є своя логіка. Спочатку занять голова добре розуміє і дитина ще не втомився. Це абсолютно вірно для будь-яких інших дітей, але не для гіперактивні. Якщо дитина стикається зі складним завданням на самому початку роботи, вона "Опускає руки" і нічого не робить, втративши повністю свою зосередженість.
Починаємо з легкого завдання, робимо розігрів.
Діти із СДУГ люблять робити те, що в них добре виходить. Вони не прагнуть подолання труднощів та складні завдання їх не надихають. З цієї простої причини, на початку заняття необхідно дати найлегше завдання, таке, з яким дитина може впоратися без напруги. Наприклад, можна розпочати з повторення вже пройденого матеріалу. "Розігрівшись", дитина набуває потрібну зосередженість та впевненість у своїх силах. Після першого завдання він може виконати щось складніше або розпочати ознайомлення з новим матеріалом. Дитині потрібно обов'язково похвалити за виконання завдання. Діти з СДУГ потребують похвали та підтримки дорослих набагато більше, ніж їхні здорові однолітки.
Закінчувати знову чимось легеньким.
Закінчувати треба знову чимось легким, тому що гіперактивна дитина швидко втомлюється. Потрібно давати таке завдання, з яким навіть втомлена дитина може впоратися. Дуже важливо, щоб у дитини залишилося загальне відчуття успішності заняття. На самому початку про самостійність треба забути. Вчителі, звичайно, наполягають на розвитку самостійності. Якщо батьків серйозно турбує розвиток їхньої дитини, то їм треба буде на перший час забути про це. З дитиною треба "сидітиме" і займатиметься. Найбільше, чого можна очікувати від дитини, це самостійне
виконання тих завдань, які він дуже любить і які у нього добре виходять.
Попереджувальне знайомство з інформацією.
Систематизація будь-якого матеріалу у дітей проходить повільніше, ніж в інших дітей. Для гіперактивної дитини дуже корисно ознайомитися заздалегідь із матеріалом, який він буде проходити у класі на наступному уроки. Це дозволить йому засвоїти, принаймні основні опорні моменти майбутнього уроку. Також, вдома необхідно буде виконувати не лише домашні завдання, але й повторювати те, що було зроблено у класі. Батьки дитини з СДУГ повинні бути готові до цього.
Оформлювальна робота.
Перші роки у школі треба звільнити дитину від будь-якої оформлювальної роботи. Батьки самі можуть провести поля і поставити крапку у зошиті, з якої треба починати писати. Будь-яка оформлювальна робота, відліки клітин настільки втомлюють дитину, що в неї не залишається сил на основну роботу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень