Основні напрямки розвитку пізнавальних процесів у дитини з ООП
Дата: 04.06.2025 14:55
Кількість переглядів: 6
Розвиток сенсорного сприймання
- Вправи на розрізнення кольору, форми, розміру, фактури предметів.
- Застосування мультисенсорних методик (зорові, слухові, тактильні стимули).
- Підтримка через використання наочності та практичної діяльності.
Розвиток уваги
- Робота над утриманням уваги на одному об’єкті або дії.
- Поступове збільшення тривалості занять з урахуванням можливостей дитини.
- Використання сигналів, підказок, чіткої структури дій.
Розвиток пам’яті
- Використання асоціацій, опорних сигналів, наочності.
- Повторення інформації в різних формах (усно, письмово, через гру).
- Стимулювання мимовільного та довільного запам’ятовування.
Розвиток мислення
- Формування простих логічних операцій: порівняння, класифікація, узагальнення.
- Використання наочних моделей, схем, карток.
- Застосування ігрових та практичних завдань для активізації мислення.
Розвиток мовлення
- Розвиток розуміння мови через візуальну підтримку.
- Формування активного словника та побудова простих фраз.
- Застосування альтернативної та додаткової комунікації (жести, піктограми, картки PECS).
Розвиток уяви
- Використання сюжетно-рольових ігор, казок, лялькових театрів.
- Моделювання різних життєвих ситуацій через гру.
- Створення умов для творчої діяльності з опорою на інтереси дитини.
Розвиток моторики
- Розвиток дрібної моторики через вправи з пальчиковими іграми, мозаїкою, шнурівками.
- Розвиток загальної моторики через рухливі ігри, фізкультурні хвилинки.
- Поєднання руху з мовленням для стимуляції мовно-моторної координації.