Ігри по дорозі
Ігри дорогою до садочка і додому
Сучасні умови життя, на жаль, не дозволяють батькам приділяти досить часу своїм дітям.
Враховуючи той момент, що спілкування батьків з дітьми відбувається переважно по дорозі у
дитячий садок, школу або на гуртки, пропонуюємо вам кілька варіантів ігор, які не вимагають спеціальних
педагогічних знань і допоможуть вам провести кілька дивовижних хвилин поруч з вашими дітьми.
Спілкування – запорука розуміння. А адже так важливо навчитися розуміти один одного!
«Вивчаємо рослини - дерева, кущі, травичку і квіти»
Спільно з дитиною роздивляйтесь зростаючу травичку, відзначайте, що вона зелена, маленька або навпаки пожовкла. Знаходьте квіти, називайте їх. Не вимагайте запам’ятовування назв рослин! Якщо ви
самі будете вживати ці найменування в мовленні, дитина спочатку почне співвідносити словесне позначення з конкретною квіткою, а потім самостійно назве її.
Розгляньте квітку. Покажіть стебельце, листочки, пелюстки. Понюхайте квіточку.
Зверніть увагу дитини на квіти, що ростуть в квартирі, на дачі. Дозвольте їй полити, обприскати рослини.У розмові з малюком використовуйте не тільки пряме запитання «Що це?» частіше задавайте непрямі запитання: «Чим ми будемо поливати рослини?», «У що ми поставимо квіти?» …..
Якщо дитина відповіла неправильно, підкажіть правильний варіант: «Ми будемо поливати рослини водою», «Ми поставимо квіти у вазу». Закінчення іменників і прикметників можна вимовляти чітко, перебільшено, щоб дитині було легше засвоювати граматичні категорії.
Спільно з дитиною роздивляйтесь які дерева ростуть навколо, згадуйте їх назви.
Розгляньте стовбур дерева, гілки, листя, коріння. Розкажіть, якими вони бувають: високими, низькими, маленьким, товстими, кривими…
Візьміть листочок, розгляньте його, подуйте на нього, поспостерігайте, як він падає, кружляє.
Порахуйте дерева, що ростуть по дорозі, чітко промовляючи закінчення іменників.
Згадайте, якими вони бувають навесні, влітку, восени, взимку.
«Спостерігаємо за транспортом»
Порахуйте, скільки автомобілів, автобусів, тролейбусів зустрілося вам по дорозі. Розкажіть, якими вони бувають? Як їх можна назвати одним словом? (транспорт) Згадайте скільки дверей, коліс у автобуса.
Який вид транспорту ви ще знаєте? (водний – човник, пароплав, повітряний – літак, наземний –машина, велосипед…)
«А будинки бувають різні…»
Розгляньте будинки навколо вас. Які вони бувають? Дерев’яні, цегляні, одноповерхові, п’ятиповерхові…, високі, низькі, красиві і… Згадайте, на якому поверсі ви живете? Скільки поверхів над вами, під вами? Порахуйте скільки вікон на вашому поверсі, в будинку?
«Вивчаємо все живе…»
Розкажіть, скільки дорослих, дітей, тварин вам зустрілося по дорозі. Опишіть їх. Вони веселі, сумні, старі, молоді, худенькі, великі… Придумайте загадку про них. Частіше задавайте питання: «Хто це? Маленький, пухнастий, з вусами і нявкає…».
«Що буває…»
Почніть гру словами: «М’яким може бути хліб, а ще подушка, а ще м’яким може бути…» і почекайте,
поки дитина придумає свій варіант.
Або так:
Що буває круглим?
Що буває гострим?
Що буває рідким?
Що буває довгим?
Що буває пухнастим?
Що буває твердим?
Що буває квадратним?
Що буває ароматним?
Ігри дорогою до садочка і додому
Сучасні умови життя, на жаль, не дозволяють батькам приділяти досить часу своїм дітям.
Враховуючи той момент, що спілкування батьків з дітьми відбувається переважно по дорозі у
дитячий садок, школу або на гуртки, пропонуюємо вам кілька варіантів ігор, які не вимагають спеціальних
педагогічних знань і допоможуть вам провести кілька дивовижних хвилин поруч з вашими дітьми.
Спілкування – запорука розуміння. А адже так важливо навчитися розуміти один одного!
«Вивчаємо рослини - дерева, кущі, травичку і квіти»
Спільно з дитиною роздивляйтесь зростаючу травичку, відзначайте, що вона зелена, маленька або навпаки пожовкла. Знаходьте квіти, називайте їх. Не вимагайте запам’ятовування назв рослин! Якщо ви
самі будете вживати ці найменування в мовленні, дитина спочатку почне співвідносити словесне позначення з конкретною квіткою, а потім самостійно назве її.
Розгляньте квітку. Покажіть стебельце, листочки, пелюстки. Понюхайте квіточку.
Зверніть увагу дитини на квіти, що ростуть в квартирі, на дачі. Дозвольте їй полити, обприскати рослини.У розмові з малюком використовуйте не тільки пряме запитання «Що це?» частіше задавайте непрямі запитання: «Чим ми будемо поливати рослини?», «У що ми поставимо квіти?» …..
Якщо дитина відповіла неправильно, підкажіть правильний варіант: «Ми будемо поливати рослини водою», «Ми поставимо квіти у вазу». Закінчення іменників і прикметників можна вимовляти чітко, перебільшено, щоб дитині було легше засвоювати граматичні категорії.
Спільно з дитиною роздивляйтесь які дерева ростуть навколо, згадуйте їх назви.
Розгляньте стовбур дерева, гілки, листя, коріння. Розкажіть, якими вони бувають: високими, низькими, маленьким, товстими, кривими…
Візьміть листочок, розгляньте його, подуйте на нього, поспостерігайте, як він падає, кружляє.
Порахуйте дерева, що ростуть по дорозі, чітко промовляючи закінчення іменників.
Згадайте, якими вони бувають навесні, влітку, восени, взимку.
«Спостерігаємо за транспортом»
Порахуйте, скільки автомобілів, автобусів, тролейбусів зустрілося вам по дорозі. Розкажіть, якими вони бувають? Як їх можна назвати одним словом? (транспорт) Згадайте скільки дверей, коліс у автобуса.
Який вид транспорту ви ще знаєте? (водний – човник, пароплав, повітряний – літак, наземний –машина, велосипед…)
«А будинки бувають різні…»
Розгляньте будинки навколо вас. Які вони бувають? Дерев’яні, цегляні, одноповерхові, п’ятиповерхові…, високі, низькі, красиві і… Згадайте, на якому поверсі ви живете? Скільки поверхів над вами, під вами? Порахуйте скільки вікон на вашому поверсі, в будинку?
«Вивчаємо все живе…»
Розкажіть, скільки дорослих, дітей, тварин вам зустрілося по дорозі. Опишіть їх. Вони веселі, сумні, старі, молоді, худенькі, великі… Придумайте загадку про них. Частіше задавайте питання: «Хто це? Маленький, пухнастий, з вусами і нявкає…».
«Що буває…»
Почніть гру словами: «М’яким може бути хліб, а ще подушка, а ще м’яким може бути…» і почекайте,
поки дитина придумає свій варіант.
Або так:
Що буває круглим?
Що буває гострим?
Що буває рідким?
Що буває довгим?
Що буває пухнастим?
Що буває твердим?
Що буває квадратним?
Що буває ароматним?