Індивідуальна освітня траєкторія дитини
Індивідуальна освітня траєкторія — це персональний шлях розвитку здібностей, особистісних якостей і психічних процесів дитини. Вона має на меті забезпечити максимально сприятливі умови для навчання й розвитку кожного учня.
Індивідуальна освітня траєкторія може застосовуватися до будь-якої дитини. В умовах війни — це одне з оптимальних рішень для дітей, які тимчасово перебувають за межами країни, є внутрішньо переміщеними особами, мають особливі освітні потреби. Індивідуальна освітня траєкторія сприяє забезпеченню гнучкості навчання для окремих школярів.
Для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів потрібно розробити індивідуальний навчальний план та, за потреби, індивідуальну програму розвитку (для учнів з особливими освітніми потребами).
Щороку для кожної дитини з особливими освітніми потребами команда супроводу протягом двох тижнів з початку навчання складає індивідуальну програму розвитку (ІПР) учня за формою, визначеною Порядком організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
Індивідуальна програма розвитку необхідна лише для дітей з особливими освітніми потребами на інклюзивному навчанні. Для внутрішньо переміщених осіб або в інших випадках її розробляти не треба.
Навчання за індивідуальними освітніми траєкторіями можливе також за умови розроблення та застосування вчителем на уроці диференційованих завдань.
Наявність індивідуальних освітніх траєкторій у закладі освіти