Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання вимагає особливої уваги до індивідуальних потреб кожного учня та використання різноманітних методів та інструментів оцінювання:
-
Індивідуалізований підхід: Забезпечення індивідуального підходу до оцінювання кожного учня, враховуючи його потреби, можливості та рівень розвитку.
-
Формативне оцінювання: Використання формативного оцінювання для постійного відстеження прогресу учнів та адаптації навчального процесу відповідно до їхніх потреб.
-
Адаптовані засоби та методи оцінювання: Використання адаптованих засобів та методів оцінювання, таких як альтернативні або адаптовані тести, проекти, портфоліо, спостереження та інше.
-
Участь учня та родини: Залучення учнів та їхніх родин до процесу оцінювання, забезпечення зрозумілості та підтримки щодо цілей та очікувань.
-
Диференціація оцінок: Врахування можливостей кожного учня при виставленні оцінок та застосування диференційованого підходу.
-
Зворотний зв'язок: Надання зворотного зв'язку учням щодо їхніх досягнень та наділення ними усвідомлення своїх сильних та слабких сторін.
-
Урахування специфічнихпотреб: Забезпечення умов для оцінювання, які враховують специфічні потреби учнів з різними видами освітніх потреб.
Важливо, щоб оцінювання було не лише інструментом для виставлення оцінок, але й інструментом для підтримки розвитку кожного учня, сприяння його успіхам та досягненням максимального потенціалу.
Джерела:
https://zakononline.com.ua/documents/show/65835___65835