A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗПОРЯДКУ ДНЯ ДЛЯ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ (ООП)

Дата: 06.05.2025 13:18
Кількість переглядів: 3

Фото без опису

 

Організація розпорядку дня для дитини з особливими освітніми потребами (ООП) має вирішальне значення для її емоційного, когнітивного та поведінкового розвитку. Чіткий, передбачуваний і структурований день допомагає дитині почуватися в безпеці, знижує тривожність, підвищує здатність до навчання і саморегуляції.

Мета організації розпорядку дня

  • Створити стабільне та безпечне середовище
  • Сформувати звички та навички самостійності
  • Зменшити прояви поведінкових труднощів
  • Підвищити ефективність занять і терапії

📋 Основні принципи організації дня для дитини з ООП

  1. Передбачуваність – щоденні події відбуваються в однаковій послідовності.
  2. Візуальна підтримка – розклад у вигляді картинок, піктограм, годинника.
  3. Чітке чергування активності та відпочинку.
  4. Час на сенсорні паузи (гімнастика, гойдалка, обійми, масаж тощо).
  5. Врахування індивідуальних потреб – сенсорні, мовленнєві, поведінкові.
  6. Гнучкість – можливість адаптації розкладу в разі зміни самопочуття.
  7. Повторюваність дій – формування навичок через рутину.

🕒 Приклад розпорядку дня для дошкільника з ООП

Час

Діяльність

Мета/Коментар

08:00–08:30

Прокидання, ранкові процедури

Використовуємо піктограми: вмився → одягнувся → поснідав

08:30–09:00

Сніданок

Залучати до сервірування столу, самостійного їдання

09:00–09:30

Сенсорна зарядка

Руханка, м’ячики, балансування – підготовка до занять

09:30–10:00

Освітнє заняття

Розвиток мовлення, мислення – коротке, 10–15 хв блоками

10:00–10:15

Перерва, вільна гра

Саморегуляція, розвантаження

10:15–11:00

Прогулянка

Спостереження, досліди, розвиток моторики

11:00–11:30

Художньо-продуктивна діяльність

Аплікація, ліплення, малювання – розвиток моторики і мовлення

11:30–12:00

Обід

Навички культури поведінки

12:00–14:00

Денний сон / тиха година

Відновлення сил, зменшення сенсорного перенавантаження

14:00–14:30

Полуденок

Самообслуговування

14:30–15:00

Спільна гра з дорослим

Комунікація, соціальні навички, сюжетна гра

15:00–15:30

Терапевтична діяльність (логопед/психолог)

Адаптована тривалість, за потребою

15:30–16:30

Прогулянка / сенсорна пауза

Заохочення руху та заспокоєння

17:00–18:00

Вечеря, вільний час із родиною

Розвиток мовлення, емоційний контакт, ігри

19:00–20:00

Підготовка до сну

Ритуали: ванна → піжама → книга → тиха музика

 

Ось два текстові варіанти візуального розкладу:

🟦 Варіант 1 — Таблиця (для друку або ламінування)

Час

Діяльність

Зображення (піктограма)

08:00

Прокидання

🛏

08:30

Сніданок

🍽

09:00

Зарядка

🤸

09:30

Заняття з дорослим

📚

10:00

Вільна гра

🧸

10:30

Прогулянка

🌳

11:30

Малювання / аплікація

🎨

12:00

Обід

🍲

12:30

Денний сон

😴

14:30

Полуденок

🍎

15:00

Гра з дорослим

👩👧

16:00

Прогулянка

🚶

17:00

Вечеря

🍽

19:00

Підготовка до сну

🛁📖


🟨 Варіант 2 — Окремі картки (для вирізання, чергування)

🛏️ 08:00 – Прокидання 

🍽️ 08:30 – Сніданок 

🤸 09:00 – Зарядка 

📚 09:30 – Заняття 

🧸 10:00 – Вільна гра 

🌳 10:30 – Прогулянка 

🎨 11:30 – Малювання 

🍲 12:00 – Обід 

😴 12:30 – Сон 

🍎 14:30 – Полуденок 

👩👧 15:00 – Гра з дорослим 

🚶 16:00 – Прогулянка 

🍽️ 17:00 – Вечеря 

🛁📖 19:00 – Підготовка до сну 


🔹 Ці варіанти можна використати для створення індивідуального візуального графіку з піктограмами, фото дитини або предметів.

📝 Рекомендації для батьків

  • Створіть візуальний розклад і повісьте його на рівні очей дитини.
  • Використовуйте пісочний годинник, таймер, щоб допомогти орієнтуватися в часі.
  • Розпочинайте нову дію словами «Зараз буде…», «Після цього…».
  • Давайте вибір: «Хочеш малювати чи ліпити?»
  • Не забувайте про сенсорні перерви між діяльністю.

Матеріал з інтернету


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень