"Криза семи років"
"Криза семи років" - складний перехідний період, коли дитина переживає значні фізіологічні та психологічні зміни, що можуть впливати на її емоційний і когнітивний розвиток.
Давайте розглянемо декілька основних змін, які можуть відбуватися з дитиною в цей час:
Усвідомлєння себе як окремої особистісті. Дитина може ставити запитання щодо свого місця в світі, порівнювати себе з іншими, прагнути зрозуміти свою ідентичність.
Починає більше взаємодіяти з однолітками, що може призвести до конфліктів і труднощів у побудові дружніх відносин. Вона також починає більше цікавитися роллю авторитетних фігур (вчителів, батьків) у своєму житті.
Саме у цей період дитина стає більш чутливою до критики та оцінок, оскільки починає більш глибоко усвідомлювати свої вчинки та їх наслідки.
Активний розвиток інтелектуальних здібностей. Дитина починає краще розуміти причинно-наслідкові зв'язки, здатна до складніших логічних міркувань. Це може супроводжуватися бажанням ставити багато питань і прагненням до пізнання світу.
Часті конфлікти з авторитетами оточуючими.
На цьому етапі можуть виникати суперечності з батьками чи вчителями, оскільки дитина намагається здобути більшу незалежність і встановити свої межі.
Замислюється над поняттями добра та зла, справедливості, що веде до розвитку етики й моралі, а також формування власної системи цінностей.
У віці семи років багато дітей починають відвідувати школу, що додає додаткового стресу, оскільки це нові вимоги, правила та соціальні ситуації.
У цей психологічно важкий період, дуже важливо, щоб дорослі забезпечили дитині підтримку, стабільність і любов, допомагаючи їй адаптуватися до змін і навчати її керувати своїми емоціями та соціальними відносинами.
З повагою психолог Вікторія Колесник