ПІРАМІДА ВІЛЬЯМСА ТА ШЕЛЕБЕРГЕРА
Піраміда Вільямса та Шелебергера — це основа розвитку будь якої дитини. Вона ілюструє наскільки усе навчання дитини, його інтелекту, поведінка, мова залежить від нижніх поверхів піраміди, особливо від фундаменту – НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ.
Не забезпечивши розвиток дитини на нижніх “поверхах” ми не можемо вимагати формування навички, котра знаходиться на більш високому “поверсі” піраміди навчання.
Саме тому тільки комплексний підхід починаючи з базових моментів можна досягти гарних результатів в запуску мовлення. У багатьох МОВА – якась окрема структура, все б було б добре, якби все було так просто.
Мова, мислення, увага, пам’ять – це вищі психічні функції, що перебувають не в основі піраміди, не збоку і не окремо, а високо на ній. Розвиток дитини йде знизу нагору. І перед тим, як чекати перетворення дитини в Цицерона, треба приділити увагу кожному “поверху” ЦНС!
Кожен поверх формується на фундаменті попереднього. Щоб піднятися до вершини піраміди, коли дитина буде готова до шкільного навчання, потрібно приділити увагу кожному поверху.
Структурований підхід створює ефективне середовище для всієї діяльності дошкільнят, призводить до особистого прогресу кожної дитини, що надалі відбивається на успішній адаптації до шкільного навчання.
У дітей з порушеннями мовлення, а особливо у дітей з особливими освітніми потребами є проблеми з руховою активністю. Спостерігається або рухова незграбність, в’ялість або гіперактивність. За рахунок сенсомоторної корекції можна скорегувати ці особливості. В свою чергу рухова активність покращується саморегуляцію, самоконтроль та спонукає появленню навички планування, що дозволяє пришвидшити запуск мовлення, а якщо дитина розмовляє, то покращити якість мовлення.
Матеріал з інтернету