A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Лего-конструювання на допомогу: як розвинути творче та когнітивне мислення у дитини через навчання.

Дата: 07.02.2024 11:50
Кількість переглядів: 86


 

                      ЛЕГО-система в освітньому просторі нової початкової школи | Шкільне життя 


      Що таке Лего-конструювання? Конструктори є наборами кольорових деталей, які з'єднуються один з одним. Найчастіше вони тематичні, але займатися збиранням можна і у вільному форматі. Місце народження Лего - Данія. У перекладі з датського Лего означає «розумна гра», «грай з користю», «грай добре» — і ці висловлювання якнайкраще відображають процеси, що відбуваються під час лего-конструювання. З латини ж назва перекладається як «я складаю».
       Перша пластикова деталь Лего з'явилася 1947 року — і вже понад 70 років конструктори є улюбленою дитячою грою. Діти планети щороку витрачають 5 млрд годин на гру в Лего. Школярі та дошкільнята люблять Лего за втілення фантазій, здійснення будівельних планів та спостереження за кінцевим результатом. У скарбничку плюсів конструкторів: безліч деталей різних кольорів, розмірів та типів, стійкість кріплень та нетравматичність елементів, можливість вибирати рівень складності та зрозумілі креслення для складання. У ході конструювання хлопці  та дівчата підбирають деталі згідно з готовим кресленням або власним задумом.

Що розвиває лего-конструювання у дітей?

     Ігри Лего створені не тільки для розваги, але й для навчання: набори визнані продуктами освіти в усьому світі. При взаємодії з конструктором діти вивчають форми, кольори, типи сполук. Діти починають усвідомлювати поняття частин і цілого, пропорцій та симетрії, виділяти характерні ознаки деталей. Молоді будівельники зводять будівлі за задумом і зразком, осягають ази конструювання.

Які навички розвиває Леґо? 

Когнітивні якості:

Пам'ять. Намагаючись запам'ятати алгоритм будівництва, дитина тренує вміння запам'ятовувати інформацію.
Увага. Щоб правильно з'єднувати деталі, дитині слід залишатися сконцентрованою.
Просторове сприйняття. Перш ніж втілити споруду, дитина представляє її в голові.
Логічне мислення. Щоб здійснити задумане, потрібно уявити мету, а потім сформувати шлях реалізації з огляду на обмеження конструктора. Так прокачуються аналітичні навички.
Уява. Необхідність застосовувати креативний підхід під час гри в Лего розкриває художні таланти дітей, покращує почуття смаку, допомагає виявляти фантазію.
 

Фізичні вміння:

Моторика рук. Маніпулювання блоками розвиває спритність та координацію.
Рухові навички. Поєднуючи деталі, дитина зміцнює м'язи рук: допоможе при письмових роботах у школі.

Особистісні якості:

Впевненість. Домагаючись бажаного, діти підвищують почуття власної гідності, знаходять ґрунт під ногами і з твердістю роблять подальший крок.
Посидючість. Що розвиває лего-конструювання, так цілеспрямованість. Бажаючи зібрати задуманий виріб, інженери-початківці намагаються зберігати терпіння і доводити справу до кінця.
Розмовна мова. Контакт з деталями впливає речедвигательные зони кори мозку, що стимулює розвиток промови. Також дитина вчиться розмірковувати та фіксувати отримані враження.
Самостійність. Споруджуючи моделі зі складових конструктора, діти виявляють творчу ініціативу та приймають рішення.
 

Освітніні цілі:

Словниковий запас. Діти знайомляться з новими словами та ситуаціями їх застосування.
Знання математики та фізики. Дитина вчиться враховувати вагу, розмір та баланс. А ще рахувати деталі та додавати необхідну кількість елементів.
Технічні навики. При експлуатації наборів Лего інженерної спрямованості діти з'ясують, як працює черв'ячна передача або для чого знадобиться зубчаста шестерня. Старші хлопці з'єднують блоки і освоюють програмування.
Пізнання світу. Збираючи з деталей конструктора будинку, транспортні засоби та тварин, дитина розширює кругозір і дізнається більше про навколишній світ.
Комунікабельність. Якщо дитина грає не одна, через гру вона йде на контакт з іншими дітьми, вчиться домовлятися, розподіляти обов'язки, обговорювати такі дії. Soft skills – не менш потрібні якості, ніж прикладні навички.

 

Приклади цікавих вправ: https://www.youtube.com/watch?v=sn5hAm0zpsQ

https://www.youtube.com/watch?v=zPr5SQCQowY

https://www.youtube.com/watch?v=lAao-D2-4VI


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень