A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Графічний диктант

Дата: 14.02.2024 11:45
Кількість переглядів: 210

 

Графічний диктант - це вправа, під час якої учні повинні писати або малювати те, що вони бачать на дошці або екрані. Ця вправа має кілька переваг:

  1. Розвиток моторики та координації: Графічний диктант допомагає удосконалювати рухові навички та координацію рухів руки. 

  2. Розвиток уваги та спостережливості: Дитина повинна уважно спостерігати за вказівками та деталями, щоб правильно відтворити їх на папері. Це розвиває здатність до уважного спостереження та самостійного аналізу.

  3. Мовний розвиток: Графічний диктант може бути використаний для розвитку мови, оскільки він стимулює словниковий запас та розуміння понять, пов'язаних із зображеннями.

  4. Творчий розвиток: Деякі графічні диктанти можуть включати елементи творчості, дозволяючи дитині виражати свою індивідуальність через власні інтерпретації.

  5. Формування навичок письма: Графічний диктант допомагає дитині вдосконалювати навички письма, особливо коли вони намагаються точно відтворити форми та розміри літер або символів.

  6. Підвищення самооцінки: Успішне виконання графічного диктанту може підвищити впевненість у собі дитини, оскільки вона бачить, що здатна досягати певних цілей та завдань.

      Графічний диктант може бути корисним інструментом для вчителів, вихователів, батьків для оцінки рівня розвитку моторики, уваги та мовних навичок дитини, а також для забезпечення різноманітності та інтерактивності у навчальному та виховному процесі.

Рекомендації щодо проведення графічних диктантів:

  •       Підготувати картотеку графічних диктантів (від найпростіших до складних). Важливо враховувати інтереси дитини, щоб зображення приносили йому радість.
  • Малюнок повинен залишатися сюрпризом для дитини (не показувати її перед диктантом).
  • Переконатись, що дитина пам'ятає, де права і де ліва руки (це необхідно робити перед кожною грою).
  • Переконайтеся, що дитина розуміє, де правий і лівий краї листка, де його верх і низ (це необхідно робити перед кожною грою). Для старших дітей у складних диктантах – згадати, що таке «по діагоналі».
  • Повторити з дитиною рахунок до 10 (за потреби).
  • Для дітей 5 років краще використовувати листки у велику клітину, для старших хлопців – у звичайну клітину.
  • Важливо – не забути відзначити точку, з якої починається диктант.
  • Перші малюнки виконувати разом з дитиною (спочатку на одному листку; потім кожен на своєму листку, з можливістю «підглянути», звіритися; потім – дитина виконує самостійно, дорослий лише диктує).
  • Спочатку використовувати прості завдання, поступово їх ускладнюючи.
  • Для виконання диктантів використовувати простий олівець – це дозволить зчистити гумкою непотрібну лінію, якщо дитина помилилася.
  • Не перевищувати тривалість гри (20-30 хвилин).
  • Можна завести окремий зошит для графічних диктантів – дитині цікаво переглядатиме графічні малюнки. Можливо, це стане імпульсом для створення нових графічних зображень самою дитиною.
  • Не квапити дитину. Головне тут не швидкість, а правильне виконання інструкції. Згодом швидкість виконання диктантів збільшується.
  • Хвалити дитину за добре виконану роботу (без помилок/менше помилок, рівні лінії/рівніше, швидко/швидше і т.д.).
  • Не лаяти за помилки, виправляти їх за допомогою гумки.

Цікаві завдання:

 https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-drawing-graphicdictation-skills-sortpop/ 

Фото без опису      Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень