Модифікація та адаптація навчальних програм для дітей з ООП
Що означає адаптація та модифікація навчальних програм?
Модифікація та адаптація – це стратегії спрощення програми викладання, для того щоб дитина з ООП засвоювала ті самі теми, що і її однокласники. Відмінність модифікації від адаптації полягає у рівні засвоєння знань дитиною. В першому випадку (модифікація) він може не відповідати віковим особливостям учнів класу, а в другому (адаптація) зміст навчання і рівень його засвоєння буде таким самим, як і у всьому класі.
Адаптація навчання
Під час адаптації дії вчителя спрямовані на розробку додаткових способів подання інформації з навчальної програми для дитини з ООП, пошук додаткових наочних матеріалів (карток, інструкцій) і останнє, розробка унікального способу перевірки засвоєних знань з урахуванням особливостей дитини з ООП.
Модифікація навчання
Під час модифікації учитель спрощує зміст навчальної програми для конкретного учня з урахуванням його особливостей. Учитель може виключити частини тем або ущільнити зміст програми, головною умовою є забезпечення активності дитини під час навчальної соціалізації та активної участі під час класного життя.
Тобто, дитина відвідує навчальний заклад за тим же розпорядком, що і його однокласники, вивчає ті ж самі теми, але глибина вивчення тем, та матеріал може різнитися.