Розвиток мовлення до 1 року (3 частина)
Третій період розвитку мовлення (від 5-6 до 9-10 міс.)
У цьому періоді важливим завданням є розвиток розуміння мовлення дорослих і розвиток наслідування звуків і звукосполучень. Розуміння мовлення розвивається насамперед у процесі виконання режимних моментів: годування, купання, вкладання спати.
Дитину вчать виконувати за словесною вказівкою дорослого різні рухи і дії («Тримай чашку», «Дай ручку»), вправляють у виконанні тих рухів, якими вона вже володіє («лягай», «візьми», «сідай»).
Велику увагу слід приділяти іграм-заняттям, які в залежності від змісту і методики проведення можна розділити на кілька видів. Ігри-заняття типу «Ладушки», «До побачення» мають на меті навчити дитину виконувати вивчені дії при називанні їх дорослим. Наприклад, мама розповідає дитині потішку «Ладушки», при цьому плескає долонями дитини, потім спонукає її до самостійного відтворення дії: «Олено, а тепер зроби сама ладушки», одночасно допомагає виконувати необхідні рухи.
Для розвитку розуміння слів, що позначають предмети, а також імен дітей і дорослих застосовується питання «де?» («Де годинник?», «Де картина?»). Слід періодично змінювати місця предметів, назви яких дитина повинна запам'ятати (переставляти зі столу на шафу, на вікно); при цьому дитину необхідно запитувати: «Олено, де пташка, куди вона полетіла? Подивися, вона на шафі сидить». При проведенні гри в хованки питання активізує увагу дитини в той момент, коли вона не бачить дорослого або іншої дитини («Де бабуся ?», «Де Сергійко?»). Дорослий неодноразово називає ім'я того, хто заховався: своє ім'я, ім'я бабусі або іншої дитини («Ось тітка Аня!», «Ось бабуся!», «Ось Оля!»). Цю гру необхідно проводити з емоційним підйомом; слід часто міняти інтонацію при промовлянні слів. #розвиток_мовлення