Сюжетно-рольова гра, як засіб соціалізації дітей в суспільстві
Сюжетно-рольова гра, як засіб соціалізації дітей в суспільстві
Гра- один з найважливіших моментів у розвитку дітей в різному віці. Саме в грі дитина пізнає світ, визначає свою роль у світі, в сім'ї, в колективі. Гране тільки викликає у дитини позитивні емоції: радість, задоволення, щастя, але і одночасно з емоціями закладає в дитині фундамент майбутнього життя, основу поведінки дитини в подальшому в суспільстві. Різні види ігор розвивають у дитини і різні вміння і навички.
Один з основних видів гри в житті дитини займає сюжетно-рольова гра. У сюжетно-рольовій грі діти говорять за допомогою іграшок, ігрових дій, сюжету, ролей. Сюжетно-рольові ігри це пласт соціалізації дитини; формування самосвідомості, визначення себе, як частина життя суспільства.
Дуже важливо, що б в сім'ї дитини не забували про ігри, особливо, про сюжетно-рольові. У наш час-час нових технологій, батьки посадили дітей за комп'ютери і різні гаджети, забувши про гру-основі набуття життєвого досвіду кожної дитини. Адже соціалізація дитини закладається через гру, безпосередній контакт з предметами, людьми, тваринами. Комп'ютери та гаджети це теж частина нашого життя, але час, який діти дошкільного віку проводять за ними непропорційно велике в порівняння зі звичайною грою дітей в ляльки чи машинки. Дорослі ні в якому разі не повинні забувати, що їх завдання навчити дитину грати, а головне самим брати участь в дитячих забавах. Батьки дитини найважливіші і значні люди, які займаються тільки корисними і дійсно важливими справами. І для дитини буде дуже показово ваше участь в грі з дитиною. Ви і самі отримаєте величезне задоволення, граючи в якусь гру з вашою дитиною, не кажучи вже про вашого малюка. Саме участь мами і тата в грі нарівні з дитиною дає малюкові почуття «рівності» його і батьків, а значить їм можна довіряти.
Спостерігаючи за грою дитини, ви можете більше дізнатися його. Ким він вважає себе в суспільстві, в якій ролі себе визначає, як веде себе в тій чи іншій ситуації.
Батьки повинні допомагати дитині в грі, направляти його. Зовсім не обов'язково, що б дитина завжди вигравала або займав головні ролі під час гри. Треба дитині дати можливість навчитися спокійно ставитися до поразки, до ні дуже важливою, на його думку, ролі в грі. Зате потім йому буде легше, коли в реальному житті він виявиться в більш програшній ситуації, ніж інші, адже в житті це неминуче.
Від дорослого залежить дуже багато: участь дорослого в грі дитини, оснащення матеріальної складової для гри дітей. Саме дорослий, акуратно коригуючи гру дитини, може вчити його змінювати свою поведінку в залежності від розвитку сюжету обраної гри дитини.
Спільні ігри дитини з батьками збагачують ігровий і моральний досвід дітей, підвищують їх емоційний настрій, позитивно впливають на адаптацію дітей у суспільстві, в нових колективах. А дорослих такі ігри з дитиною роблять їх ще ближче, допомагають зрозуміти внутрішній духовний світ дитини, запити, потреби, а головне - допомагає краще вивчити характер своєї дитини, стати йому кращим другом.