A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

ВИВЧЕННЯ РІВНЯ СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Дата: 08.01.2024 11:06
Кількість переглядів: 111

Фото без опису

Мета: визначення соціалізації та моральної вихованості учня.

Вік учнів: від 14 років.

Матеріали: роздруковані бланки тесту й контрольні аркуші відповідей, ручки або олівці.

Інструкція. Учню пропонується прочитати двадцять суджень і оцінити ступінь своєї згоди або незгоди за шкалою:

  • 4 — завжди;
  • З — майже завжди;
  • 2 — іноді;
  • 0 — ніколи.

Судження

  1. Я намагаюся у всьому слухатися вчителів і батьків.
  2. Вважаю, що завжди треба чимось відрізнятися від інших людей.
  3. За що б я не взявся, мені все під силу.
  4. Я вмію прощати людей.
  5. Я прагну чинити так само, як і мої друзі.
  6. У будь-якій справі мені хочеться бути попереду одно­літків.
  7. Я стаю дуже впертим, якщо впевнений у своїй правоті.
  8. Творити добро — це головний девіз мого життя.
  9. Я намагаюся чинити так, щоб мене відзначили.
  1. У спілкуванні з однолітками я завжди відстоюю власну думку.
  2. Якщо я щось задумав, то обов'язково виконаю.
  3. Мені подобається допомагати іншим людям.
  4. Мені хочеться, щоб зі мною всі дружили.
  5. Якщо мені хтось не подобається, я з ним спілкуватися не буду.
  6. Я прагну завжди перемагати й вигравати.
  7. Я завжди переживаю неприємності інших людей, як свої власні.
  8. Я уникаю сварок із друзями.
  9. Я намагаюся доводити свою правоту, навіть якщо з моєю думкою не згодні інші.
  10. Якщо я за щось беруся, то завжди закінчую.
  11. Я завжди захищаю тих, кого кривдять.

 

Опрацювання отриманих результатів

Кожен рядок контрольного аркушу характеризує один із напрямів соціального розвитку особистості учня. При опрацюванні даних сума відповідей у кожному рядку підраховується і ділиться на 5.

  1. Оцінка соціальної адаптованості учня визначається сумою оцінок першого рядка (і поділу отриманої суми на 5).
  2. Оцінка автономності учня визначається сумою оцінок дру­гого рядка.
  3. Оцінка соціальної активності учня визначається аналогічно (операція з третім рядком).
  4. Оцінка моральності учня визначається аналогічно (опе­рація з четвертим рядком).

Інтерпретація отриманих результатів

  • Якщо одержаний коефіцієнт більше З, можна констатувати високий ступінь соціалізації підлітка;
  • якщо одержаний коефіцієнт більше 2, але менше З, можна констатувати середній ступінь розвитку соціальних якостей;
  • якщо одержаний коефіцієнт менше 2, можна констатувати низький ступінь розвитку соціальних якостей.

Отримані результати необхідно уважно й неквапливо осмис­лити, узагальнити, розставити акценти. І вже на цій основі планувати подальшу навчально-виховну роботу з конкретним учнем, ураховуючи виявлені показники.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень