Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.
1. Дотримуватись особисто-орієнтованого підходу, як в урочний, позаурочний час та в умовах карантину.
2. Враховувати завдання ІПР та індивідуального навчального плану.
3. Вивчити особливості дитини.
4. З’ясувати: чи надавалася допомога у ранньому та дошкільному віці, чи здійснювалася підготовка до школи, чи немає набутого негативного досвіду у попередніх закладах та психологічної травматизації.
5. Стимулювати у дитини позитивні емоції.
6. Формувати у дитини бажання вчитися, вдосконалюватися, ставати кращім.
7. Підтримувати у дитини впевненість у своїх силах та демонструвати її.
8. Створювати ситуації успіху, не допускати порівняння з іншими дітьми, не застосовувати жодних методів покарання.
9. Не перекидати свої обов’язки на асистента вчителя або других членів команди супроводу.
10. Дотримуватись педагогічного етикету у спілкуванні з дітьми, батьками, педагогами.
11. Не заохочувати дітей ласощами, подарунками, обіцянками.
12. Заохочувати до рівноцінної дружби з однолітками.
13. Не відокремлювати дитину під час уроків, змагань та святкових заходів.
14. Не акцентувати увагу дітей, батьків, колег, делегацій на присутність такої дитини у класі.