A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

ОЦІНКА ВЗАЄМИН ПІДЛІТКА З КЛАСОМ

Дата: 08.01.2024 11:00
Кількість переглядів: 240

Фото без опису

ОЦІНКА ВЗАЄМИН ПІДЛІТКА З КЛАСОМ

Показником сприйняття людиною групи є роль групи в індивідуальній діяльності індивіда.

Тип 1 — індивідуалістичний

Індивід ставиться до групи нейтрально або сприймає її як пе­решкоду для своєї діяльності. Група не є окремою цінністю, що проявляється в ухиленні від співпраці із членами групи, в на­данні переваги одноосібній роботі, обмеженню контактів.

Тип 2 — прагматичний

Індивід сприймає групу як засіб досягнення тієї чи іншої особистої мети. При цьому група сприймається й оцінюється з позиції «корисності» для індивіда. Перевага надається найкомпетентнішим членам групи, які здатні допомогти, взяти на себе відповідальність за прийняття рішень, дати необхідну інформацію.

Тип З — колективістський

Індивід приймає групу як самостійну цінність. На першому плані постають проблеми групи та її окремих членів. Спо­стерігається зацікавленість як в успіхах кожного, так і групи в цілому, прагнення зробити свій внесок у групову діяльність. Проявляється потреба в колективних формах роботи.

На основі трьох вищеописаних типів сприйняття групи була розроблена спеціальна анкета з 14 пунктів-суджень. У кожному пункті альтернативи розміщені в довільному порядку.

Анкета

Мета: виявлення переваги того чи іншого «типу» сприйняття індивідом групи (класного колективу).

Інструкція. Ми проводимо дослідження, щоб покращити організацію діяльності навчального процесу. Ваші відповіді на за­питання анкети допоможуть нам у цьому. На кожен пункт анкети є три варіанти відповіді. Виберіть той, який найбільше відповідає  вашій точці зору. Пам'ятайте, що «поганих» і «хороших» відпо­відей немає. На кожен пункт має бути лише одна відповідь.

  1. Кращими партнерами у групі я вважаю тих, хто:

а)     знає більше, ніж я;

б)     усі питання намагається вирішувати разом;

в)     не відволікає уваги викладачів.

  1. Кращими викладачами є ті, хто:

а)     використовує індивідуальний підхід;

б)     створює умови для допомоги з боку інших;

в)    створює в колективі атмосферу, в якій ніхто не боїться висловлювати свою думку.

  1. Я радію, коли мої друзі:

а)     знають більше, ніж я;

б)     уміють самостійно, не заважаючи іншим, досягати успіхів;

в)     допомагають іншим, коли випадає нагода.

  1. Найбільше мені подобається, коли у групі:

а)     не потрібно нікому допомагати;

б)     не заважають виконувати завдання;

в)     інші підготовлені гірше, ніж я.

  1. Мені здається, що я здатний на більше, коли:

а)     можу від інших отримати допомогу і підтримку;

б)    мої зусилля достатньо оцінюються;

в)     є можливість проявити ініціативу, корисну для всіх.

  1. Мені подобаються колективи, в яких:

а)    кожен зацікавлений у покрашенні результатів інших;

б)    кожен зайнятий своїми справами і не заважає іншим;

в)    кожен може звертатися до інших для вирішення своїх завдань.

  1. Найгірші викладачі ті, хто:

а)    створює атмосферу змагань між учнями;

б)    не надає учням достатньо уваги;

в)    не створює умов для того, щоб група допомагала їм.

  1. Найбільше задоволення в житті дає:

а)    можливість працювати, коли тобі ніхто не заважає;

б)    можливість отримувати нову інформацію від інших людей;

в)    можливість бути корисним іншим.

  1. Основна роль школи має полягати:

а)    у вихованні людей із розвинутим почуттям відповідальності перед іншими;

б)    у підготовці пристосованих до самостійного життя людей;

в)     у підготовці людей, які вміють отримувати користь від спілкування з іншими людьми.

  1. Якщо перед групою стоїть якась проблема, то я:

а)    надаю перевагу тому, щоб інші вирішували цю проблему;

б)    надаю перевагу самостійній праці, не покладаюсь на інших;

в)    прагну зробити свій внесок у спільну справу.

  1. Я навчався б краще, якби викладачі:

а)    мали до мене індивідуальний підхід;

б)    створювали умови для отримання мною допомоги від інших;

в)    заохочували ініціативу учнів, спрямовану на досягнення спільного успіху.

  1. Найгірше, коли ти:

а)    не можеш самостійно досягти успіху;

б)    почуваєшся зайвим у групі;

в)    не допомагають інші.

  1. Найбільше я ціную:

а)    особистий успіх, в якому є частина заслуги моїх друзів;

б)    спільний успіх, в якому є й моя заслуга;

в)    успіх, досягнутий ціною власних зусиль.

  1. Я хотів би:

а)    працювати в колективі, в якому всі готові до співпраці;

б)    працювати індивідуально з викладачем;

в)    працювати з компетентними людьми.

Кожен збіг з ключем оцінюється в 1 бал. Бали, на­брані за всіма 14 судженнями анкети, підсумовуються по кож­ному типу окремо. При цьому загальна сума балів має дорів­нювати 14.

Переважає той тип сприйняття, по якому набрано найбільше балів.

Тип сприйняття індивідом групи

Індивідуалістичне

Колективістське

Прагматичне

1в, 2а, 36, 46, 56, 66, 76, 8а, 96, 106, 11а, 12а, 13в, 14в

16, 2в, 3в, 4а, 5в, 6а, 7а, 8в, 9а, 10в, 11в, 126, 136, 14а

1а, 26, За, 4в, 5а, 6в, 7в, 86, 9в, 10а, 116, 12а, 13а, 14в

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень