В якому віці можна починати вивчати геометричні фігури?
В якому віці можна починати вивчати геометричні фігури?
Багато батьків задаються питанням, чи потрібно маленьким дітям знайомитися з геометричними фігурами. Фахівці вважають, що заняття в ігровій невимушеній формі оптимально починати з 1,5 років. До цього віку доречно промовляти дитині назви форм предметів, з якими малюк зустрічається в реальному житті (наприклад, «тарілка кругла», «стіл квадратний»)
Знайомлячи дитину з геометричними фігурами, орієнтуйтеся на її реакцію. Якщо малюк почав виявляти до них інтерес в ранньому віці, заохочуйте його інтерес.
Як допомогти дитині запам'ятати геометричні фігури?
Навчання дитини геометричним формам повинно відбуватися поетапно. Приступати до нових фігур потрібно тільки після того, як малюк запам'ятає попередні. Найпростішою фігурою вважається коло. Покажіть дитині круглі предмети, пощупайте їх, нехай малюк проведе по ним пальчиком. Також можна зробити аплікацію з кіл, зліпити коло з пластиліну. Чим більше відчуттів, пов'язаних з досліджуваним поняттям, отримає дитина, тим краще малюк його запам'ятає. Так як в ранньому віці найбільш розвиненим є наочно-дійове мислення, то різні дії з фігурами допоможуть краще їх запам'ятати.
Як діти різного віку сприймають геометричні фігури.
Операції, які дитина може виробляти з геометричними фігурами, і то, як вона сприймає фігури, залежать від віку малюка. Відповідно до вікових особливостей, можна виділити наступні етапи навчання:
• На другому році життя малюк здатний візуально розпізнавати знайомі йому фігури і сортувати предмети за формою.
• У 2 роки дитина може знайти потрібну фігуру серед ряду інших геометричних фігур.
• В 3 роки малюки можуть називати фігури.
• В 4 роки дитина здатна співвідносити об'ємні фігури з плоским зображенням.
• У старшому дошкільному віці (а іноді й раніше) можна починати вивчення геометричних тіл (куля, куб, піраміда). Також в цьому віці дитина може аналізувати складні картинки, що складаються з безлічі фігур.
В незалежності від віку малюка намагайтеся звертати його увагу на форми навколишніх предметів і зіставляти їх з відомими геометричними фігурами. Це можна робити вдома і на прогулянці.