Нумікон – це програма та набір наочного матеріалу розроблений таким чином, щоб задіяти сильні сторони маленьких дітей – здатність навчатися у практичній діяльності, здатність засвоювати досвід під час простого спостереження, здатність запам'ятовувати, а потім впізнавати за наступними пред'явленнями стандартизовані зразки чи шаблони. Індивідуальний вигляд фігурок Нумікон допомагаємо дітям побачити зв'язки між числами.
Як працювати з Нуміконом?
Робота з Нумікон поетапна. Початковий етап знайомства з Нуміконом припускає, що дітидіти багато грають із деталями: дивляться на них, крутять у руках, надягають на пальчики, виловлюють сачком із води; використовують у сюжетних іграх, наприклад, «смажать їх на сковорідці» або роблять із них «бутерброди»; збирають намисто, нанизуючи форми Нумікона або штирі на шнурок; фарбують їх фарбами і роблять відбитки на папері або друкують на пластиліні, тісті. Все це потрібно для того, щоб якнайбільше їх розглядали і чіпали руками і таким чином запам'ятовували, як вони виглядають і які вони на дотик. Діти дізнаються, що деталі мають різний колір та розмір, що у кожній фігурі є різна кількість отворів. Деталі можна описувати такими словами, як "червона", "синя", "велика", "маленька", "найменша". Можна називати їх «три», «п'ять», «сім» тощо. буд. Однак цьому етапі дітям не пропонується перераховувати кількість отворів у кожній формі. Усі деталі сприймаються цілісно, глобально. А слова «три», «п'ять» і «сім» поки що є лише іменами жовтої, червоної та рожевої форм відповідно. Коли діти починають конструювати з форм Нумікона різні площинні зображення (доріжки, будиночки, машинки, тварин) за зразком або за схемою, вони знайомляться з новою властивістю – дізнаються, що форми можна стикувати. На наступному етапі додаються ігри порівняння форм за розміром та викладають форми у послідовності від меншої форми до більшої.