Консультативна діяльність з закладами освіти
Фахівці консультанти Інна Котвіцька (вчитель –дефектолог) ,Анастасія Колопельник (вчитель – логопед) та Галина Голомонзіна (вчитель – олігофренопедагог) , КУ «ІРЦ» Доброславської селищної ради були запрошені на батьківські збори до Трояндівського ЗДО «Малятко», які проходили в онлайн режимі. Фахівці ознайомили батьків зі структурою роботи ІРЦ.
Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ
- Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
- Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
- Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
- Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
- Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
- Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
- Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
- Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами
Як і коли батькам слід звертатися до ІРЦ
Батьки можуть прийти на консультацію до фахівців ІРЦ за власним бажанням. Також батьки приходять на консультацію за рекомендацією лікаря або ж дослухаються до думки соціального працівника, психолога чи вихователя.
Спершу батьки можуть проконсультуватися з приводу своїх тривог. У разі потреби фахівці ІРЦ проведуть комплексну багатопрофільну оцінку розвитку дитини. Якщо дитина має тяжкі порушення психофізичного розвитку і їй встановлено медичний діагноз, педагоги освітнього закладу, який вона відвідує, так само, як і фахівці ІРЦ, мають роз’яснити батькам важливість такої багатопрофільної оцінки в ІРЦ. Це допоможе надати якісну психолого-педагічну допомогу дитині, адекватно організувати супровід її розвитку, а також забезпечити підтримку батькам».
Кожен з батьків, що має дитину з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років, може звернутися за допомогою до ІРЦ за місцем проживання.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть допомогти батькам обрати, які саме медичні, психологічні, педагогічні та освітні послуги потрібні їхнім дітям, і де їх можна отримати.