Як дошкільнята різного віку сприймають геометричні фігури
Як дошкільнята різного віку сприймають геометричні фігури
Вивчати і сприймати предметні форми дітям допомагають їх геометричні фігури. Зовнішній вигляд таких подібних прикладів для дошкільнят повинен бути об’ємним для кращого сприйняття.
З півтора років діти можуть візуально розрізняти відомі їм фігури і класифікувати предмети за формами. До 2-х років у них виявляється здатність знаходити певні форми серед інших геометричних тел. З 3-х років дитина вже в змозі їх називати.
Чотирирічні діти зіставляють об’ємні і плоскі фігури, а більш дорослі аналізують складні ілюстрації з великою кількістю таких відображень. З 5 років і пізніше дітей можна знайомити з геометричними тілами. З народження спостерігаючи за явищами і предметами, діти пізнають навколишній світ. Відбувається наочно-сенсорне навчання.
Вивчення геометричних фігур з дитиною можна починати з самого раннього віку
Знайомлячись з геометричними фігурами, діти набувають додаткові навички:
- узагальнення;
- аналізування;
- порівняння;
- орієнтування в просторі;
- мови.
Вивчення геометричних фігур: назви, форма, колір, розмір
З простими фігурами і їх квітами дітей знайомлять з 2 до 3 років. Навчання має відбуватися ненав’язливо, у формі розповіді чи розваги.
На допомогу можуть прийти:
- сортер;
- іграшки з дерев’яними вкладишами;
- картинки.
До 2 років дитина повинна знати основні геометричні фігури та кольори
З 2 років діти повинні знати такі кольори і геометричні фігури, як:
- білий;
- зелений;
- жовтий;
- червоний;
- синій;
- рожевий;
- чорний;
- фіолетовий;
- оранжевий;
- коло;
- квадрат;
- трикутник;
- овал;
- прямокутник;
- півколо.
Об’ємні геометричні фігури можна і необхідно вивчати в ігровій формі, щоб викликати у дітей інтерес. Адже розважальний момент ознайомлення з різними формами значно полегшує весь наступний освітній процес. Разом з цим діти вчаться загострювати увагу тільки на необхідному і проявляти самостійність.
Хронологія навчання дошкільнят простий корисної геометрії буде наступною:
- зображені на щільному папері різні фігури, що відрізняються за кольором і розміром, називають і промовляють разом з дитиною;
- обведення контурів фігур на картоні і подальше їх розфарбовування певними квітами, порівняння розмірів зображень;
- вирізані фігури розташовують по різних місцях будинку, щоб діти потім їх знаходили і називали, промовляючи також розмір і колір;
- пропозиція пограти з різними мозаїками і пірамідками з геометричних фігур;
- ототожнення з іншими предметами в навколишньому середовищі.
Способів вивчення геометричних фігур предостатньо, серед них виділяються:
- спостерігає, коли дітей знайомлять з вирізаними з картону зразками форм, а потім запитують про них;
- порівняльний, при якому дошкільнята розглядають парні картки з фігурами і зазначають їх відмінності та схожість;
- закріплення, що полягає в опитуванні дітей про пройденому матеріалі.
Вивчення складних геометричних фігур за допомогою простих
Об’ємні геометричні фігури з паперу є складовими різних методик по ознайомленню дітей основ математичних знань.
З їх допомогою навчають дошкільнят будь-якого віку. Заняття з форменими прикладами предметів завжди проходять у розважально-пізнавальному вигляді.
Складові геометричні фігури складають з простих, наприклад:
- трапецію з 2-х трикутників і квадратів;
- паралелограм з 2-х однакових трикутників і такої ж кількості квадратів;
- ромб з 2-х однакових трикутників;
- прямокутник з декількох квадратів.