A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

Як дошкільнята різного віку сприймають геометричні фігури

Дата: 17.04.2023 09:35
Кількість переглядів: 44

Фото без описуЯк дошкільнята різного віку сприймають геометричні фігури

Вивчати і сприймати предметні форми дітям допомагають їх геометричні фігури. Зовнішній вигляд таких подібних прикладів для дошкільнят повинен бути об’ємним для кращого сприйняття.

З півтора років діти можуть візуально розрізняти відомі їм фігури і класифікувати предмети за формами. До 2-х років у них виявляється здатність знаходити певні форми серед інших геометричних тел. З 3-х років дитина вже в змозі їх називати.

Чотирирічні діти зіставляють об’ємні і плоскі фігури, а більш дорослі аналізують складні ілюстрації з великою кількістю таких відображень. З 5 років і пізніше дітей можна знайомити з геометричними тілами. З народження спостерігаючи за явищами і предметами, діти пізнають навколишній світ. Відбувається наочно-сенсорне навчання.

Вивчення геометричних фігур з дитиною можна починати з самого раннього віку

Знайомлячись з геометричними фігурами, діти набувають додаткові навички:

  • узагальнення;
  • аналізування;
  • порівняння;
  • орієнтування в просторі;
  • мови.

 

Фото без опису

Вивчення геометричних фігур: назви, форма, колір, розмір

З простими фігурами і їх квітами дітей знайомлять з 2 до 3 років. Навчання має відбуватися ненав’язливо, у формі розповіді чи розваги.

На допомогу можуть прийти:

  • сортер;
  • іграшки з дерев’яними вкладишами;
  • картинки.

До 2 років дитина повинна знати основні геометричні фігури та кольори

З 2 років діти повинні знати такі кольори і геометричні фігури, як:

  • білий;
  • зелений;
  • жовтий;
  • червоний;
  • синій;
  • рожевий;
  • чорний;
  • фіолетовий;
  • оранжевий;
  • коло;
  • квадрат;
  • трикутник;
  • овал;
  • прямокутник;
  • півколо.

Об’ємні геометричні фігури можна і необхідно вивчати в ігровій формі, щоб викликати у дітей інтерес. Адже розважальний момент ознайомлення з різними формами значно полегшує весь наступний освітній процес. Разом з цим діти вчаться загострювати увагу тільки на необхідному і проявляти самостійність.

Хронологія навчання дошкільнят простий корисної геометрії буде наступною:

  • зображені на щільному папері різні фігури, що відрізняються за кольором і розміром, називають і промовляють разом з дитиною;
  • обведення контурів фігур на картоні і подальше їх розфарбовування певними квітами, порівняння розмірів зображень;
  • вирізані фігури розташовують по різних місцях будинку, щоб діти потім їх знаходили і називали, промовляючи також розмір і колір;
  • пропозиція пограти з різними мозаїками і пірамідками з геометричних фігур;
  • ототожнення з іншими предметами в навколишньому середовищі.

Способів вивчення геометричних фігур предостатньо, серед них виділяються:

  • спостерігає, коли дітей знайомлять з вирізаними з картону зразками форм, а потім запитують про них;
  • порівняльний, при якому дошкільнята розглядають парні картки з фігурами і зазначають їх відмінності та схожість;
  • закріплення, що полягає в опитуванні дітей про пройденому матеріалі.

 

Вивчення складних геометричних фігур за допомогою простих

Об’ємні геометричні фігури з паперу є складовими різних методик по ознайомленню дітей основ математичних знань.

З їх допомогою навчають дошкільнят будь-якого віку. Заняття з форменими прикладами предметів завжди проходять у розважально-пізнавальному вигляді.

Складові геометричні фігури складають з простих, наприклад:

  • трапецію з 2-х трикутників і квадратів;
  • паралелограм з 2-х однакових трикутників і такої ж кількості квадратів;
  • ромб з 2-х однакових трикутників;
  • прямокутник з декількох квадратів.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень