A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

«ДЕСЯТЬ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ» ДЛЯ САМИХ МАЛЕНЬКИХ ТА ЇХ БАТЬКІВ

Дата: 15.01.2025 09:23
Кількість переглядів: 4

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Безпека життєдіяльності дитини –це формування у неї свідомого ставлення до збереження особистого життя здоров'я шляхом надання теоретичних знань, практичних умінь, вправляння у практичних ситуаціях.

«ДЕСЯТЬ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ» ДЛЯ САМИХ МАЛЕНЬКИХ ТА ЇХ БАТЬКІВ.

1. Намагайтеся бути максимально уважними делікатними, стежте за реакцією дитини під час попереджуючих розмов. Постарайтеся зацікавити дитину придуманої історією про іншого хлопчика/дівчинку, прагніть викликати емоційний відгук, щоб дитина відчула, ситуація може  статися і з ним. Використовуйте докладні міні-вікторини з простенькими запитаннями та призами: «Припустимо, що на вулиці до тебе підійшла приваблива тітка і запропонувала морозиво, що ти зробиш?»...

 2. Використовуйте ситуацію, коли Ваші слова можна підтвердити наочним прикладом. Наприклад, основна мораль казки «Червона шапочка» полягає саме в тому, що не можна розмовляти з чужими людьми. Запитайте дитину, як вовку вдалося так легко відшукати будиночок бабусі і проникнути в нього? Хай ваше дитина саме прийде до висновку, що чужим не можна давати свою адресу, телефон, ключі та іншу інформацію про родину. Важливо, щоб малюк сам вирішив, як треба діяти в подібній ситуації.

3.Іноді діти схильні переоцінювати свої сили і можливості. Ви читаєте дитині книгу  «Вовк і семеро козенят» і запитуєте, що потрібно зробити, якщо незнайомий стукається у двері. А він гордо відповідає: «Я зловив б його і як би дав йому!» Похваліть його за сміливість, поясніть що «вовки» бувають різні, і деяких не перемогти навіть самому сильному і сміливому. Запитайте дитину, хто допоможе при зустрічі з таким дорослим і сильним вовком? Як і кого треба кликати на допомогу, щоб заклик був почутий? Ваше завдання - пояснити дитині, що «ноги в руки - й бігти» набагато корисніше, ніж відчайдушно сміливе мовчання.

4.   Відпрацьовуючи дії в разі виникнення потенційної небезпеки, враховуйте характер дитини. Попросіть намалювати серію малюнків на тему «Один вдома».

Обіграйте сценку «У мене задзвонив телефон» або «Хто стукає в двері до мене?»

Напишіть табличку з двох частин:

- на одній напишіть або намалюйте можливу ситуацію, а на  іншій нехай дитина сама напише вам, що потрібно робити (зателефонувати мамі за таким-то телефоном, звернутися до продавця або охоронцеві і т.д.).

5.Для дитини шкільного віку мобільний телефон - це засіб безпеки. Ви можете вибрати програму в рамках якої дитячий телефон може дзвонити тільки на один номер - ваш.

6.Контролюйте ситуацію. Запитуйте дитину, коли він повинен повернутися додому зі школи. Телефонуйте йому протягом дня і цікавтеся його планами. Запрограмуйте на мобільному телефоні кнопку термінового виклику батьків і навчите користуватися нею.

7.Попередьте свою дитину про пастку. Як правило, дитина не відмовиться піти з дорослим, який покличе його допомогти нещасному котику або дитині, що плаче. Розкажіть, що деякі дорослі обманюють маленьких спеціально, в корисливих цілях. Тому домовтесь з дитиною, що він прийме рішення, якщо його просять допомогти, тільки порадившись із вами по телефону. Багаторазово і чітко пояснюйте дитині, що тато і мама ніколи не пришле когось чужого, а завжди прийдуть самі.

8.  Час від часу закріпляйте матеріал, але так, щоб дитині не приїлися подібні репетиції. Обговорюйте різні варіанти поведінки, якщо по дорозі зі школи до дитини прив’язався незнайомий дорослий. Поясніть, що треба йти по людній вулиці, звернутися за допомогою до інших дорослих, зателефонувати татові і мамі, попросити знайомого проводити його. А якщо потрібно увійти в під'їзд з незнайомою людиною? Придумайте історію, як повів би себе. Можна потренуватися, хто голосніше вміє покликати на допомогу і так далі.

9.  Не соромтеся влаштовувати періодичну перевірку пильності. Попросіть знайомого зателефонувати вам додому і спробувати з'ясувати у дитини склад сім’ї та місцезнаходження дорослих. За правильну поведінку - похвалить, а неправильне - обговоріть, щоб знав, як треба діяти в наступний раз.

10.  Заохочуйте дитину суворо дотримуватися правило п'яти «НЕ»:

   - Ніколи НЕ входить в під'їзд і ліфт з чужими людьми.

    - Ніколи НЕ брати частування або подарунки у чужих людей.

    - Ніколи НЕ сідати в чужу машину.

     -Ніколи НЕ розповідати чужим про свою родину і про себе.

     -Ніколи  НЕ мовчати, якщо що-то підозріло, кричати і бігти в людне місце.

Є один важливий прийом - якщо чужа людина почне приставати до вашій дитині, йому потрібно з усіх сил кричати: «Допоможіть, це не мій тато!» Інакше перехожі можуть вирішити, що просто впертий дитина не слухається свого батька.

Матеріал з інтернету

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень