ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
У закладх загальної середньої освіти та дошкільної освіти передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна.
Інклюзивна освіта означає створення умов для отримання, засвоєння і використання знань дітьми з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
Інклюзивне навчання:
Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
Мають індивідуальні здібності й особливості.
Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
Пізнають скрізь.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в соціумі, тобто включення.
Переваги інклюзивного навчання-всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:
Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Перелік документів при влаштуванні дитини з особливими потребами у заклади освіти:
До заяви батьків або законних представників додаються:
-медична довідка з висновком лікаря
-свідоцтво про народження або паспорт
-висновок ІРЦ
-якщо дитина має інвалідність, додаються відповідні підтверджуючі документи
-копія індивідуальної програми реабілітації дитини
Для отримання висновку ІРЦ, потрібно пройти комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Оцінку проводять фахівці( консультанти):
практичний психолог( оцінка когнітивної та емоційно-вольової сфери)
вчитель-логопед( оцінка мовленнєвого розвитку)
вчитель-дефектолог( оцінка освітньої діяльності)
вчитель-реабілітолог( оцінка фізичного розвитку)
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ для проходження комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини:
-Паспорт, що засвідчує особу одного з батьків або законних представників
-свідоцтво про народження дитини( від 14 років паспорт дитини)
-довідку 027(виписка з історії розвитку) або форма 112/0
-психолого-педагогічна характеристика дитини
-індивідуальна програма реабілітації( за наявності)
-додаткові обстеження( за наявності)
-зошити з рідної мови/математики/ результати навчальних досягнень/малюнки
-попередні рекомендації щодо проведення оцінки/висновки відповідних фахівців щодо результатів надання корекційних та психолого-педагогічний послуг (за наявності)
-попередній висновок ІРЦ(за наявності)