A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Доброславської селищної ради Одеського району Одеської області

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

У закладх загальної середньої освіти та дошкільної освіти передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна.                

 

Інклюзивна освіта означає створення умов для отримання, засвоєння і використання знань дітьми з особливими освітніми потребами.

 

      Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

     Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

 

 Інклюзивне навчання:

Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.

Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.

Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

 

Основа інклюзивного навчання

 

Всі учні:

Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.

Мають індивідуальні здібності й особливості.

Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.

Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.

Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в соціумі, тобто включення.

Переваги інклюзивного навчання-всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Перелік документів при влаштуванні дитини з особливими потребами у заклади освіти:

До заяви батьків або законних представників додаються:

-медична довідка з висновком лікаря

-свідоцтво про народження або паспорт

-висновок ІРЦ

-якщо дитина має інвалідність, додаються відповідні підтверджуючі документи

-копія індивідуальної програми реабілітації дитини

Для отримання висновку ІРЦ, потрібно пройти комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Оцінку проводять фахівці( консультанти):

 практичний психолог( оцінка когнітивної та емоційно-вольової сфери)

 вчитель-логопед( оцінка мовленнєвого розвитку)

 вчитель-дефектолог( оцінка освітньої діяльності)

 вчитель-реабілітолог( оцінка фізичного розвитку)

 

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ для проходження комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини:

 

-Паспорт, що засвідчує особу одного з батьків або законних представників

-свідоцтво про народження дитини( від 14 років паспорт дитини)

-довідку 027(виписка з історії розвитку) або форма 112/0

-психолого-педагогічна характеристика дитини

-індивідуальна програма реабілітації( за наявності)

-додаткові обстеження( за наявності)

-зошити з рідної мови/математики/ результати навчальних досягнень/малюнки

-попередні рекомендації щодо проведення оцінки/висновки відповідних фахівців щодо результатів надання корекційних та психолого-педагогічний послуг (за наявності)

-попередній висновок ІРЦ(за наявності)

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень